ژاپن ۵۰۰ هزار نیروی کار ساده خارجی استخدام می‌کند

دولت ژاپن برای جبران نیروی کار در بخش های مختلف این کشور ۵۰۰ هزار کارگر ساده خارجی تا سال ۲۰۲۵ میلادی استخدام خواهد کرد.
کد خبر : ۸۶۵۷۸
بانک مرکزی ژاپن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، دولت ژاپن قصد دارد محدودیت های مرتبط با استخدام کارگران ساده خارجی در ۵ بخش که به دلیل کمبود نیروی کار سخت آسیب دیده را رفع کند؛ ضمن اینکه ژاپن با چالش کاهش و پیر شدن جمعیت روبرو است.  


دولت ژاپن امیدوار است که بیش از ۵۰۰ هزار کارگر خارجی را در بخش نگهداری از افراد سالمند، کشتی سازی، ساختمان، کشاورزی و مسکن تا سال تقریبا ۲۰۲۵ میلادی جذب کند. مجوز کارگران خارجی در این بخش ها بعد از گذراندن آزمون های شغلی و زبان ژاپنی که از آوریل آینده شروع می شود، ۵ سال خواهد بود. در بخش آزمون زبان، متقاضیان باید مهارت توانایی درک مکالمه آهسته و انجام کارهای اساسی را کسب کنند.


از سال ۲۰۱۲ میلادی همزمان با بدست گرفتن زمام امور از سوی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن، تقویت بیشتر اقتصادی از بعداز سونامی سال ۲۰۱۱ میلادی در دستور کار قرار گرفته و نیز توسعه ساخت و ساز برای المپیک پیش رو ۲۰۲۰ توکیو روبه افزایش است؛ در حالی که کمبود نیروی کار و پیرشدن جمعیت این کشور در حال تبدیل شدن به یک بحران برای دولت ژاپن تلقی می شود.


البته ممنوعیت بکارگیری کارگران ساده خارجی نگرانی ها را در مورد مواجه شدن با کمبود نیروی کار در جهت رشد اقتصادی ژاپن به همراه داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر