12 خرداد 1397 - 16:19

رشد اندک شاخص فرابورس

معاملات فرابورس در حالی روز جاری به پایان رسید که آیفکس با بیش از یک واحد افزایش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۱۲ واحدی ایستاد.
کد خبر : ۸۶۷۰۱
فرابورس

به گزارش ایبِنا، حجم معاملات در بازارهای فرابورس نزدیک به ۲۶۶ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از دو هزار و ۹۷ میلیارد ریال رسید که نزدیک به نیمی از حجم روزانه در بازارهای اول و دوم دادوستد شد.


بر اساس این گزارش، در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۳۱ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۲۴۲ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «ذوب» با نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال ارزش و بیش از ۴۶ میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.


همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۲۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰۸ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شد و نماد معاملاتی شرکت شیشه‌سازی مینا (کمینا۱) در تابلو پایه ج بازار پایه فرابورس گشایش یافت. امروز همچنین معامله بیش از ۶ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۹۳ میلیارد ریال رقم خورد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال جابه‌جا  شد که با تغییر مالکیت ۱۷۷ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۵۱ میلیارد ریال، «اشاد۹» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد. از سوی دیگر در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME)، ۵۰ هزار سهم متعلق به ماداکتو استیل کرد به ارزش ۲۳۰ میلیون ریال معامله شد.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۷۶ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


در میان نمادهای فرابورسی نیز، ۳ نماد «ذوب»، «زاگرس» و «ثتران» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «مارون» به ترتیب مثبت‌ترین و منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر