14 خرداد 1397 - 11:09
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور:

فناوری اطلاعات در فهرست اولویت بندی تخصیص ارز قرار گیرد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت:با توجه به سهم پنج درصدی این بخش از تولید ناخالص داخلی، به همین میزان ارز نیز فعالان این بخش پرداخت شود.
کد خبر : ۸۶۷۶۹
دلار

به گزارش ایبِنا، محمدباقر اثنی عشری با اشاره به مشکلات صنف فناوری و رایانه در خصوص و تخصیص ارز گفت: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین چهار تا پنج درصد در تولید ناخالص داخلی کشور سهم دارد و اگر بانک مرکزی  جمهوری اسلامی ایران به همین میزان تسهیلات و منابع ارزی در اختیار این بخش قرار دهد، مشکلات این صنف برطرف می شود.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: تولید ناخالص داخلی که به اختصار GDP گفته می شود، به کل ارزش تولید کالاها و خدمات در یک کشور به قیمت بازار طی یک بازه زمانی یکساله گفته می شود که میزان تولید و درآمد ملی یک کشور را مشخص می کند.


وی به نامه اخیر سازمان نظام صنفی رایانه ای به رییس جمهوری برای پیگیری رفع مشکلات صنف ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و آن را گام مهمی در برطرف شدن مشکلات این صنف دانست.


اثنی عشری یادآور شد: پس از اقدام دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز در فروردین ماه امسال، سازمان نظام صنفی رایانه ای ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته مشکلات پیش آمده بخش تامین تجهیزات رایانه و محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز پرداخت امتیازهای (لایسنس) مرتبط نرم افزاری را با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در میان گذاشت و درخواست رسیدگی و پیگیری در مراجع بالاتر را مطرح کرد.


رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار داشت: وزیر ارتباطات این نامه را به دفتر رییس جمهوری ارسال کرد که پس از بررسی به رییس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال شد.


اثی عشری  درباره اینکه این مشکلات می تواند به خروج برخی فعالان از عرصه فناوری اطلاعات شود، گفت: این موضوع قابل قضاوت نیست زیرا کسانی که در یک کسب و کاری فعالیت های چندین ساله دارند، نمی توانند به راحتی فعالیت خود را رها کنند.


وی ادامه داد: مشکلات اخیر تعدیل نیرو را در برخی شرکت ها و بنگاهها داشته که باید برای آن چاره اندیشی شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر