17 خرداد 1397 - 14:35
گزارش میدانی ایبِنا از میدان فردوسی؛

بازار ارز در روزهای پایانی تعطیلات

در حالی که بیشتر صرافی‌ها با توجه به تعطیلات چند روزه، امروز نیز بسته بودند اما فعالیت دلالان در بازار ارز تهران محسوس بود.
کد خبر : ۸۶۸۱۹
بازار ارز

به گزارش خبرنگار ایبِنا، فعالیت صرافی‌های تهران بعد از چند روز تعطیلی رسمی امروز از سر گرفته شد، هر چند بیشتر صرافان ترجیح دادند امروز نیز کار نکنند و تعداد زیادی از صرافی‌ها تعطیل بود. صرافی‌های موجود نیز خرید و فروش ارز نداشتند اما معاملات پشت تلفن در جریان بود.


همچنین بعد از چند روز تعطیلی افزایش قیمت سکه در بازار محسوس بود به نحوی که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید تا حدود ۸۰ هزار تومان نسبت به آخرین روز کاری رشد کرد.


از سوی دیگر بازار دلالان از رونق بیشتری نسبت به صرافی‌ها برخوردار بود و دلالان در نقاط مختلف محدوده میدان فردوسی مشغول به خرید و فروش ارز بودند که البته تاثیر فضای سیاسی بر معاملات ارز در بازار مشهود بود و همچنین خلاء ماموران انتظامی نیز نسبت به روزهای گذشته احساس می‌شد.


دلالان قیمت‌های مختلفی را برای فروش ارز در حجم‌های متفاوت عنوان می‌کردند که به طور میانگین دلار ۶۶۰۰ تومان، یورو ۷۷۰۰ تومان، پوند ۸۸۰۰ تومان و روبل ۱۱۵ تومان در بازار فروخته می‌شد. با این وجود، بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت هر دلار آمریکا با ۳ تومان رشد نسبت به روز یکشنبه ۴ هزار و ۲۱۹ تومان تعیین شد. افزون بر این، هر یورو با ۵۷ تومان افزایش ۴ هزار و ۹۷۴ تومان و هر پوند نیز با ۳۶ تومان رشد ۵ هزار و ۶۶۴ تومان ارزشگذاری شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها