21 خرداد 1397 - 17:10

رشد ۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با بیش از ۳ واحد افزایش به ۱۱۰۸ واحدی ایستاد تا از ابتدای سال و پس از افت و خیزهای مکرر این نماگر، بازدهی آیفکس به حدود یک درصد برسد.
کد خبر : ۸۷۰۱۳
فرابورس تابلو

به گزارش ایبِنا، حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه فرابورس نیز بیش از ۵۹۵ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از دو هزار و ۴۸۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال رسید و بیش از ۷۰ درصد از حجم کل معاملات در مجموع دو بازار اول و دوم رقم خورد.


 بر این اساس در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از ۴۳۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵۹۵ میلیارد ریال بودیم که در این میان نماد «ذوب» با بیش از ۲۴۸ میلیارد ریال ارزش و بالغ بر ۲۸۰ میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد. همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۴۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۳۷ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه دست به دست شد.


بازار اوراق با درآمد ثابت


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیش از ۱.۵ میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر یک هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت که با دادوستد بیش از ۲۰۱ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال، «اشاد۸» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد. امروز همچنین معامله بیش از ۴.۵ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۶۷ میلیارد ریال رقم خورد.


تابلو تسهیلات مسکن


نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در روزی که گذشت بیش از ۷۳.۵ هزار ورقه تسه با ارزشی نزدیک به ۴۸ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش همچنان در صدر معاملات این تابلو قرار دارد.


در میان نمادهای فرابورسی نیز ۳ نماد «ذوب»، «ثتران» و «زاگرس» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «ذوب» و «مارون» به ترنیب با بیش از ۲ و یک واحد تاثیر، مثبت‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.


درج نماد «زکشت» در بازار دوم فرابورس


در کنار تحولات بازارهای فرابورس همچنین مدیریت پذیرش فرابورس از درج نماد شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت در بازار دوم خبر داد. این شرکت در گروه زراعت و خدمات وابسته، زیرگروه کشاورزی و خدمات دامپروری جز دامپزشکی در تاریخ ۲۵ آذرماه ۹۶ در بازار فرابورس پذیرش شده و حال به عنوان یکصد و هفتاد و هشتمین نماد معاملاتی است که پس از احراز تمامی شرایط لازم برای پذیرش در فهرست نرخ‌های فرابورس با نماد «زکشت» درج شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر