رهبر کره شمالی:ترامپ پیشنهاد رفع تحریم ها را داده است

رهبر کره شمالی بعداز بازگشت به پیونگ یانگ گفت: دونالد ترامپ پیشنهاد برداشتن تحریم ها را از این کشور داده است.
کد خبر : ۸۷۰۹۳
ترامپ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، خبرگزاری مرکزی کره شمالی بعداز بازگشت  «کیم جانگ یون» رهبر کره شمالی به این کشور اعلام کرد، وی  گفته که دونالد ترامپ در دیدار روز سه شنبه با او در سنگاپور پیشنهاد برداشتن تحریم ها را از دولت  کره شمالی داده است.


این در حالی است که این ادعا با آنچه رییس جمهور آمریکا مبنی بر باقی ماندن سختگیری های اقتصادی بر روی کره شمالی اعلام کرده، در تناقض است. رهبر کره شمالی گفت: ترامپ گفته که تمرین های نظامی ایالات متحده در کره جنوبی را به تعلیق در خواهد آورد.


همچنین «کیم جانگ یون» گفت: ترامپ متعهد به ضمانت های امنیتی نامشخصی برای «پیونگ یانگ» و برداشتن تحریم ها علیه کره شمالی شده است. البته ترامپ اعلام کرده که تحریم ها علیه کره شمالی تا زمانیکه این کشور انبارهای هسته ای خود را تعطیل نکند، ادامه دارد.


اما از طرفی هم برخی اظهارت ترامپ اینگونه تفسیر می شود که برداشته شدن تحریم ها می تواند قبل از تکمیل فرآیند کنار گذاشتن فعالیت های هسته ای کره شمالی در صورتیکه گام های برداشته شده برای حسن نیت کافی باشد، انجام گیرد.


البته ترامپ اعلام کرد که امیدوارم این موضوع زود انجام گیرد و واقعا منتظرم تا این تحریم ها را کنار بگذارم. بر همین اساس، ترامپ اعلام کرد که «کیم» به صورت جداگانه به او گفته که کره شمالی یک سایت آزمایش موتور موشک را بین برده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر