29 خرداد 1397 - 16:21

ادامه روزهای طوفانی تالار شیشه ای

روند رو به رشد شاخص های بورس همچنان با سرعت و شتاب فراوان در تالار شیشه ای ادامه دارد و در پایان معاملات روز جاری، نماگر اصلی بازار سهام با ۱۹۷۰ واحد رشد به ۱۰۶ هزار و ۵۰۴ واحد رسید.
کد خبر : ۸۷۳۰۷
شاخص

به گزارش ایبِنا، هیجان و رونق معاملات بورس این روزها همه نگاه ها را به این بازار کشانده است به طوری که رشد شاخص ها همچنان ادامه دارد.


بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه ۹۷ با افزایش یک هزار و ۹۷۰ واحدی رکورد تاریخی ۱۰۶ هزار و ۵۰۴ واحد را برای خود ثبت کرد.


همچنین شاخص کل هم ‌وزن با کاهش ۵ واحدی به ۱۸ هزار و ۳۴۵ واحد و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۲ هزار و ۵۵۲ واحدی به رقم  ۱۱۷ هزار و ۶۷۷ واحد رسید.


افزون بر این، شاخص بازار اول در حالی با افزایش یک هزار و ۹۰۲ واحدی به رقم ۷۷ هزار و ۷۷۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش یک هزار و ۵۴۰ واحدی عدد  ۲۱۵ هزار و ۵۱۹ واحد را به نمایش گذاشت.


بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی  صنایع مس ایران با ۸۹۴واحد، فولاد مبارکه با ۲۱۱ واحد و تاپیکو با ۱۴۱ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.


در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو با ۲۹ واحد، مخابرات ایران با ۲۷ واحد و پارس خودرو با ۱۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.


افزون بر این، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۲۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲ میلیارد و ۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۵ هزار و ۱۲۵ نوبت داد و ستد بود.


گردش نمادها


همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های بانک صادرات ایران، کاسپین، پتروشیمی زاگرس، معادن منگنز ایران، ‌ صنعت سازی زر، صنایع خاک چینی ایران، افست، بیمه پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و اوراق اختیار خرید و فروش تبعی سهام آن به سرمایه‌گذاری سپه، فولاد کاوه جنوب کیش، سرمایه‌گذاری غدیر، کارخانه فارسیت دورود، تکنوتار، پخش البرز، کالسیمین، معدنی و صنعتی گل‌گهر و حق تقدم خرید سهام، و همچنین اوراق اختیار خرید و فروش آن سرمایه‌گذاری توسعه صنایع معادن، فلزات، ‌ ریل سیرکوثر، تولیدی چدن‌سازان، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، سرمایه‌گذاری سبحان، فولاد هرمزگان، فیبر ایران، ‌فارس دارو، ایران خودرو دیزل، تامین ماسه ریخته‌گری، فرآوری مواد معدنی ایران، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نفت ایرانول، شیرین‌دارو، تولیدی و خدماتی صنایع نسوز توکا، ‌ماشین‌سازی اراک، ایران ارقام، موتورسازان تراکتورسازان ایران، ایران خودرودیزل، نفت بهران و حق تقدیم خرید سهام آن، ایرکاپارت صنعت، نفت ایراول، ملی صنایع مس ایران، بازگشایی شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر