رشد معاملات اوراق تسهیلات مسکن

حجم و نوبت‌های معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس ایران در بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۸ و ۱۲درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۸۷۵۲۴
اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش ایبِنا، نگاهی به کارنامه فرابورس در بهار امسال نشان می‌دهد طی ۵۵ روز معاملاتی تعداد ۱۶میلیارد و ۱۸۳میلیون ورقه بهادار در یک میلیون و ۹۶۵ هزار نوبت به ارزش ۱۱۱هزار و ۷۹۴میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از کاهش ۳۹و ۳۹ درصدی حجم و نوبت‌های معاملات و رشد ۱۰درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.


همچنین بازار اول فرابورس از ابتدای سال تا پایان خرداد تغییر مالکیت یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲ هزار و ۷۱۰میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۷ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵هزار و ۶۹۱میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افت ۳۰و ۴۵درصدی حجم و ارزش معاملات در بازار اول و کاهش ۷درصدی حجم و افت ۳۲درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ است.


این گزارش می افزاید: در بازار ابزارهای مالی نیز در این مدت تعداد ۸۶میلیون اوراق بدهی به ارزش ۷۵هزار و ۶۳۰میلیارد ریال معامله شده است که از رشد ۹۴درصدی حجم و رشد ۷۴درصدی ارزش معاملات این بازار در سه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت می‌کند.


افزون بر این، بالغ بر ۳۸۰میلیون صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۵ میلیارد و ۵۹۸میلیون ریال و ۴ میلیون ورقه گواهی تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۷۷درصدی حجم و ۱۰۷درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و رشد ۲۸درصدی حجم و ۱۲درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با سه ماه نخست پارسال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر