آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه سجام

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با صدور اطلاعیه ای از آغاز ثبت نام فعالان بازار سرمایه در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.
کد خبر : ۸۷۶۰۰
بورس

به گزارش ایبِنا و به نقل از روابط عمومی سمات، در این اطلاعیه آمده است: کلیه فعالان بازار سرمایه کشور (بازار اوراق بهادارو بورس‌های کالا) اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ایرانی و خارجی مکلف هستند ظرف ۶ ماه از تاریخ صدور این اطلاعیه با مراجعه به نشانی https://dara.csdiran.com/Sejam و با ورود اطلاعات خواسته شده نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.


ثبت نام در این سامانه جایگزین ارائه تمامی مدارک و اطلاعات ضروری خواهد بود که اشخاص موظفند هنگام دریافت خدمات نسبت به ارائه آنها اقدام نمایند.


ثبت نام در "سـجـام" یکبار برای همیشه و یکبار برای کلیه ارکان بازار از جمله تشکلهای خود انتظام ، نهادهای مالی، خریداران واحدهای صندوقهای سرمایه گذاری و ناشرانی خواهد بود که در بازار سرمایه اقدام به ارائه خدمات می کنند.


ثبت نام کنندگان پس از احراز هویّت، از ارائــه اطلاعات مجدد و مکرر در بازار سرمایه بی نیاز بوده و با یکبار ثبت نام به کلیه خدمات بازار سرمایه ایران دسترسی خواهند داشت . نظر به اهمیّت و ضرورت ثبت نام در این سامانه موارد زیر به استحضار کلیه سرمایه گذاران و فعالان می رسد ؛


۱ –پس از گذشت ۶ ماه تقویمی از تاریخ صدور این اطلاعیّه هیچ شخص حقیقـی و حقـوقـی نمی تواند بدون ثبت نام در این سامانه، در بازار سرمایه خدماتی از قبیل خرید و فروش اوراق بهادار و صدور و ابطال واحدهای صندوقهای سرمایه گذاری و ... را دریافت نمایند .


۲ – از تاریخ صدور این اطلاعیّه ارائه کلیه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی جدید در بازار سرمایه از جمله  صدور کد معاملاتی در کلیه بورس ها، صدور واحدهای صندوق های سرمایه گذاری، صدور کد سبدگردانی و ... صرفاً پس از ثبت نام در این سامانه امکان پذیر خواهد بود .


۳ – نحوۀ مراجعه به دفاتر پیشخوان منتخب جهت احراز هویت ظرف یکماه آینده از طریق صدور اطلاعیّه و ارسال پیامک به استحضار ثبت نام کنندگان خواهد رسید.


در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و راهنمایی جهت ثبت نام در این سامانه با تلفن ۶۴۶۱-۰۲۱ تماس حاصل کنند.


 



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر