09 تير 1397 - 10:03

FATFتعلیق اقدامات متقابل خود در قبال ایران را تا اکتبر تمدید کرد

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) با وجود آنکه ایران برنامه اقدام خود را به طور کامل اجرا نکرده ولی با توجه به تداوم تلاش های دولت، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر و به مدت ۳ ماه تمدید کرد.
کد خبر : ۸۷۷۱۴
fatf

به گزارش ایبِنا، گروه ویژه اقدام مالی FATF ضمن ابراز ناامیدی از اینکه ایران برنامه اقدام خود را کامل اجرا نکرده ولی با توجه به تداوم تلاش های دولت ایران، تعلیق اقدامات مقابله ای خود را تا ماه اکتبر تمدید کرد.


این در شرایطی بود که دولت آمریکا و متحدین آن تلاش وافری برای وضع مجدد اقدامات مقابله ای به خاطر عدم اجرای برنامه اقدام با وجود گذشت شش ماه از مهلت پایانی برنامه اقدام داشتند.


بند جدید بیانیه عمومی مربوط به ایران که امروز منتشر شد به شرح زیر است:


FATF فورا از ایران انتظار دارد در مسیر اصلاحات گام برداشته تا این اطمینان حاصل شود که تمامی موضوعات باقی مانده در برنامه اقدام خود را از طریق تکمیل و اجرای اصلاحات مورد نیاز به ویژه در فعال کردن قوانین ضروری انجام داده است.


ما انتظار داریم که ایران اصلاحات در قوانین AML و CFT‌ را اجرایی کرده و کنوانسیون پالرمو و TF‌ را با انطباق کامل با استانداردهای FATF تا اکتبر ۲۰۱۸ تصویب کند، در غیر اینصورت FATF درباره اقدامات مناسب و ضروری در آن زمان تصمیم گیری خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها