پذیره نویسی ۵۰ میلیاردی شرکت صنعت غذایی کورش با سود ۱۶ درصدی

پذیره نویسی ۵۰ میلیارد تومانی شرکت صنعت غذایی کورش از طریق انتشار صکوک مرابحه و با سود ۱۶ درصدی از فردا به مدت سه روزکاری آغاز می شود.
کد خبر : ۸۷۷۸۹
صکوک

به گزارش ایبِنا، پیرو صدور مجوز سازمان بورس در ۵ تیر مبنی بر انتشار اوراق مرابحه صنایع غذایی کوروش، این شرکت در نظر دارد اوراق مذکور را از طریق بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس از روز دوشنبه ۱۱ تیر تا روز چهارشنبه ۱۳ تیر پذیره نویسی کند.


بر اساس این گزارش، این اوراق ۲ ساله، با نرخ سود ۱۶ درصد به صورت با نام و با مواعد پرداخت سود سه ماه یکبار از طریق فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی بهمن (با مسئولیت محدود) است.


در این اوراق، شرکت واسط مالی بهمن (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز (روغن خام آفتابگردان) شرکت صنعت غذایی کورش بانی) را نقداً از عامل فروش (کارگزاری بانک ملت) خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت بیع مرابحه نسیه به بانی خواهد فروخت، بانی نیز متعهد می شود در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی به دارندگان اوراق پرداخت کند.


همچنین تعداد اوراق پذیرش شده ۵۰۰ هزار ورقه، مبلغ اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان تامین سرمایه بانک ملت و ضامن بانک ملت است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر