10 تير 1397 - 12:05

علت مغایرت آمار وزیر ارتباطات و بانک مرکزی

فهرست منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات درباره ارز دریافتی از سوی شرکت های واردکننده گوشی همراه با فهرست منتشر شده بانک مرکزی دارای مغایرت است که این موضوع دلایل مشخصی دارد.
کد خبر : ۸۷۷۹۷
یورو

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمدجواد آذری جهرمی هفته گذشته با انتشار فهرستی از شرکت های وارد کننده گوشی های همراه میزان ارز دریافتی این شرکت ها را اعلام کرد. با این حال فهرست منتشر شده از سوی بانک مرکزی درباره اسامی شرکت هایی که به آنها ارز با نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده بود با فهرست منتشر شده از سوی وزیر ارتباطات مغایرت داشت.


به عنوان نمونه در فهرست منتشر شده از سوی آذری جهرمی، ارز دریافتی شرکت نودیس پرداز ۲۶ میلیون و ۶۵۷ هزار و ۲۶ یورو اعلام شده در حالی که براساس اعلام بانک مرکزی این شرکت از بانک ها و سامانه نیما در مجموع ۲۲ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۵۲ یورو دریافت کرده که نشان می دهد این آمار با هم ۳ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۵۷۴ یورو مغایرت دارند.


همچنین می توان به مغایرت ۱۷ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۷۱ یورویی این آمار درباره شرکت هماهنگ پردازش هوشمند، مغایرت ۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۱۶۲ یورویی درباره شرکت مدیا پردازش و ... نیز اشاره کرد.



علت اصلی این موضوع آن است که وزیر ارتباطات به میزان گوشی های همراه ثبت سفارش شده اشاره کرده در حالی که بانک مرکزی آمار ارز تخصیص داده شده از سوی بانک ها و سامانه نیما را منتشر کرده است. این آمارها نشان می دهد که این شرکت ها هنوز بخشی از ارزی را که بابت ثبت سفارش ورود کالا لازم دارند، دریافت نکرده اند.


البته این دو فهرست مغایرت های دیگری نیز با یکدیگر دارند. از جمله این مغایرت ها می توان به وجود نام شرکت داتیس امرتات با ۹ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۰۵ یورو ثبت سفارش در فهرست آذری جهرمی اشاره کرد که نام این شرکت در فهرست بانک مرکزی وجود ندارد و نشان می دهد که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تاکنون دریافت نکرده است.


همچنین در فهرست بانک مرکزی اعلام شده که شرکت بازرگانی تامین اجتماعی ۳۶۶ هزار و ۳۸۱ یورو ارز دریافت کرده که نام آن در فهرست وزیر ارتباطات وجود ندارد. برای مشاهده فهرست ارز تخصیص یافته از سوی بانک مرکزی به شرکت های وارد کننده گوشی همراه اینجا را کلیک کنید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر