توسط سازمان بورس صورت گرفت:

صدور مجوز فعالیت صندوق کالایی «عیار»

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای عیار پس از پذیره نویسی موفقیت آمیز در بورس کالا، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرد.
کد خبر : ۸۷۸۰۶
طلای جهانی

به گزارش ایبِنا، مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی مجوز فعالیت این صندوق را صادر کرده که «عیار» می تواند در چارچوب اساسنامه و امیدنامه مصوب خود در دارایی های مبتنی بر طلا سرمایه گذاری کند.


بر اساس این گزارش، با ارایه مدارک و مستندات لازم در خصوص مجوز صادره توسط کارگزاری مفید به عنوان مدیریت صندوق و ثبت آن در بازار صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس کالا، معاملات ثانویه این صندوق می تواند در این بورس آغاز شود.


همچنین صندوق «عیار» می تواند حداقل ۷۰ درصد از دارایی های خود را به اوراق گواهی سپرده کالایی مبتنی بر سکه طلا اختصاص داده و ۲۰ درصد آن را نیز در ابزارهای مشتقه که مبتنی بر طلا هستند، سرمایه گذاری کند.


این گزارش می افزاید، پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای عیار در حالی از ۱۹ خردادماه سال جاری به مدت ۵ روز کاری آغاز شد که بیش از ۵۰ میلیون واحد سرمایه گذاری عادی آن در فرآیند پذیره نویسی توسط سرمایه گذاران خریداری شد.


لازم به یادآوری است، صندوق «عیار» چهارمین صندوق سرمایه گذاری کالایی است که به پشتوانه طلا در بورس کالای ایران راه اندازی شده است. بر این اساس، صندوق های «لوتوس»، «گوهر» و «کیان» سه صندوق کالایی هستند که پیش از صندوق «عیار» پذیره نویسی شده و معاملات ثانویه آنها در بورس کالا در حال انجام است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر