10 تير 1397 - 19:08
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

تشکیل بازار ثانویه ارز در روزهای آتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه با سیف، گفت: حاصل این جلسه ضرورت انجام معاملات ارزی از طریق صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی و ایجاد بازار ثانویه ارز در روزهای آتی بود.
کد خبر : ۸۷۸۲۰
جلسه

سیده فاطمه حسینی، در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با رییس کل بانک مرکزی ، افزود:کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور نظارت و بررسی وضعیت اقتصادی و راهکارهای مسئولین اقتصادی در روز جاری جلسه ویژه‌‎ای را با حضور دکتر ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی، شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران و فاضلی رییس اتاق اصناف و نمایندگان بخش خصوص برگزار کرد که در این جلسه به وضعیت تخصیص ارز برای اصناف و التهابات ارزی رسیدگی شد.


حسینی ادامه داد: حاصل جلسه کمیسیون اقتصادی تاکید بر اشتباه بانک مرکزی و دولت در سیاست‌های ارزی جدید و ضرورت انجام معاملات ارزی از طریق صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی  و ایجاد بازار ثانویه ارز در روزهای آتی بود.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: راهکار های اصلاح نظام بانکی، مدیریت نقدینگی و رفع مشکلات انباشت نقدینگی از دیگر مسائلی بود که در جلسه با رییس کل بانک مرکزی مطرح شد.


گفتنی است، سیف در این جلسه یادآور شد که ۸۰ درصد صادرات غیرنفتی به کالاهای مصرفی اختصاص پیدا می‌کند؛ در واقع با توجه به اینکه موضوع اصلی اولویت‌بندی کالاهای اساسی بود و مقرر شده که کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان به بازار عرضه شود و در این رابطه آقای سیف توضیح داد که ۸۰ درصد صادرات غیرنفتی به کالاهای مصرفی اختصاص پیدا می‌کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر