14 تير 1397 - 10:31
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد؛

واگذاری واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در انتظار مصوبه دولت

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چرایی تاخیر در واگذاری ۵۰ هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر را تشریح کرد.
کد خبر : ۸۸۰۱۴
مسکن مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، پرویز فتاح از ناتوانی در اجرای قانون مصوب مجلس در خصوص واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان انتقاد کرد.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه منوط کردن مصوبات مجلس به دستورالعمل مصوب دولت از اشکالاتی که در وضع قوانین بودجه سنواتی دیده می شود، افزود: در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۹۶ موضوع واگذاری ۵۰ هزار واحد بدون متقاضی مسکن مهر از سوی رئیس مجلس ابلاغ شده؛ اما از آنجایی که وزارتخانه باید دستورالعملی در این باره تهیه کند هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.


وی با تاکید بر اینکه پس از تهیه دستور العمل اجرای قانون مذکور از سوی وزارت راه و شهرسازی کمیسیون مربوطه دولت باید به چکش کاری این موضوع بپردازد، تصریح کرد: اجرایی شدن قوانین در این حوزه منوط به تصویب در صحن علنی دولت است.


فتاح ادامه داد: اکنون بیش از ۳ ماه از سال جاری گذشته اما هنوز دستور العمل واگذاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به مددجویان در کمیسیون دولت مصوب نشده است.


وی با بیان اینکه مجلس در تصویب قوانین نباید اجرا را منوط به مصوبه دولت کند، گفت: این رویه فرصت برای اجرا را از مجری می گیرد.


تعامل وزارت راه وشهرسازی وکمیته امداد برای تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر


فتاح ادامه داد: مجلس فکر می کند با این کار محکم کاری می کند اما باید متوجه باشد که با این کار زمان از دست می رود.


وی با بیان اینکه با توجه به تاخیر صورت گرفته در تهیه  آیین نامه اجرای آن نیز معطل مانده است، تصریح کرد: کمیته امداد در تعاملی با وزارت راه و شهرسازی لیستی در خصوص شهرهایی که مسکن مهر بدون متقاضی دارند آماده کرده و به محض آماده شدن آیین نامه واگذاری ها به مددجویان در شهرهای مختلف صورت خواهد گرفت.


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: مجلس در بودجه ۹۸ باید موانع پیش روی اجرای قانون در حوزه های مختلف را از میان بردارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر