16 تير 1397 - 15:34

واردات بیش از ۷ هزار دستگاه انواع خودروسواری در سالجاری

بیش از ۷ هزار دستگاه انواع خودروسواری طی سه ماهه نخست سال‌جاری وارد کشور شد.
کد خبر : ۸۸۰۹۳
خودرو

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، طی سه ماهه نخست سال ۹۷ تعداد ۷ هزار و ۴۳ دستگاه انواع خودروسواری به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار به کشورمان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۶۷ و ۵۶ صدم درصد و از نظر ارزش ۶۶ و ۷۵ صدم درصد کاهش را نشان می‌دهد.


گفتنی است واردات انواع خودرو سواری طی سه ماهه نخست سال ۹۶ به تعداد ۲۱ هزار و ۷۱۴ دستگاه به ارزش ۵۹۸ میلیون و ۳۵۴ هزار دلار بوده است. براساس ابلاغیه سازمان توسعه تجارت به گمرک، ثبت سفارش و واردات خودرو از دو هفته پیش ممنوع شده است. بنابراین گزارش؛ سال گذشته در مجموع ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه انواع خودرو وارد کشور شد.


گمرک ایران برای انجام تشریفات گمرکی انواع خودرو در دو مرحله تاییدیه مجوزهای ثبت سفارش را از سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی اخذ می کند. تمامی خودروهای وارداتی در سال ۹۶ و سه ماهه سالجاری مجوز ثبت سفارش معتبر دارند که این ثبت سفارش ها از سوی سازمان توسعه تجارت به صورت الکترونیکی صادر و در سامانه بارگذاری شده و اطلاعات مجوز ثبت سفارش این خودروها در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در دسترس است.


علاوه بر معتبر بودن ثبت سفارش‌های دریافتی از طریق سامانه ثبت سفارش، هنگام خروج نیز گمرکات کشور ضمن ارائه VIN خودروهای وارداتی به سازمان توسعه تجارت نسبت به اخذ تأییدیه مجدد در زمان خروج خودروها از سازمان مزبور به طور سیستمی مبادرت می‌کنند.


تشریفات گمرکی انواع خودرو در سال ۹۶ و در سه ماهه سالجاری در چارچوب مقررات و ضوابط واردات خودرو قانونی و به طور کامل انجام و پس از اخذ حقوق و عوارض گمرکی، پروانه الکترونیکی برای این خودروها صادر شده است.


در زمان اظهار انواع خودرو به گمرک بدون ارائه مجوز ثبت سفارش معتبر امکان اظهار وجود ندارد و متولی تایید یا عدم تایید اصالت مجوز های ثبت سفارش به تفکیک ثبت سفارش های جدید یا تمدیدی گمرک نیست و مسئولیت ثبت سفارش های صادره بر عهده سازمان توسعه تجارت است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر