رواندا بر پوشاک وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال کرد

کشور آفریقایی رواندا، تعرفه واردات بر روی پوشاک آمریکایی را به ۲.۵ دلار در هر کیلوگرم افزایش داد.
کد خبر : ۸۸۴۰۷
پوشاک

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، از جمله کشورهایی که ایالات متحده در حال حاضر با آن درگیر اختلاف تجاری است، کشور آفریقایی و فقیر رواندا است. افزایش تعرفه رواندا بر روی پوشاک دسته دوم وارداتی از آمریکا به منظور افزایش تولید داخلی خود منجر به نگرانی دولت ترامپ شده است.


اقتصاد رواندا ۹ میلیارد دلار است و این کشور تعرفه واردات لباس از آمریکا را از ۲۵ سنت به ۲.۵ دلار در هر کیلو افزایش داده است؛ ضمن اینکه در حال بررسی ممنوعیت واردات آنها تا سال ۲۰۱۹ میلادی است.


رواندا به دنبال توسعه تولید داخلی با اتکا به اقتصاد خود است. تصمیم مقامات رواندا برای افزایش تعرفه باعث خشم واشنگتن شده است. در ماه مارس سال جاری میلادی «ماهونی» نماینده تجارت آمریکا به رواندا هشدار داد که رواندا یکسری از مزایا را تحت «قانون رشد آفریقا و فرصت» که توسط واشنگتن برای آفریقا برنامه ریزی شده را از دست خواهد داد.


گردش مالی آمریکا - رواندا در ارتباط با پوشاک دسته دوم در مجموع ۱۷ میلیون دلار است. پیش از این دولت آمریکا رواندا را ملزم به تغییر این سیاست در طی ۶۰ روز کرده بود که مقامات رواندایی از آن امتناع کرده بودند.


بر پایه این گزارش، «پُل کگامی» رییس جمهور رواندا گفت: در وضعیتی هستیم که باید انتخاب کنیم که دریافت کننده پوشاک دسته دوم باشیم یا صنعت نساجی خود را شکوفا کنیم و این یک انتخاب ساده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها