24 تير 1397 - 15:04

جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ایستگاه آخر/تیم‌ها۴۰۰میلیون دلار پاداش می‌گیرند

بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه امشب با بازی کرواسی و فرانسه برای کسب قهرمانی فوتبال دنیا در حالی به پایان می‌رسد که از سوی فیفا مجموعا ۴۰۰ میلیون دلار جوایز نقدی بین تیم‌ها تقسیم می شود.
کد خبر : ۸۸۴۳۱
جام جهانی 2018

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازی های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۲۴ خردادماه امسال با بازی عربستان و روسیه در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو افتتاح و با برتری ۵ بر صفر روسیه آغاز شد. ایران به عنوان یکی از تیم های صعود کرده  از قاره آسیا در این جام در گروه مرگ حضور داشت و با کشورهای پرتقال، مراکش و اسپانیا هم گروه شد.


ایران در این بازی ها با یک تساوی برابر پرتقال، ‌ یک شکست برابر اسپانیا و یک پیروزی در برابر مراکش و نهایتا با ۴ امتیاز از دور مسابقات کنار رفت. با این حال، ایران نمایش بسیار مناسبی در جام جهانی امسال داشت و تحسین جهانیان را برانگیخت.


امشب آخرین بازی جام جهانی در ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه لوژنیکی که بازی افتتاحیه در آن برگزار شده بود انجام می شود و تیم های کرواسی و فرانسه برای مشخص شدن تیم های اول و دوم جام جهانی ۲۰۱۸ به مصاف هم خواهند رفت. بهترین مقام کرواسی پیش از این دستیابی به مقام سوم جام جهانی بوده، با این حال فرانسه یک بار در سال ۱۹۹۸ قهرمان جام جهانی شده بود.


مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ توانست حجم قابل توجهی از تماشاگران و گردشگران کشورهای مختلف را به روسیه بکشاند و از این نظر کشور روسیه در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی میزبان هزاران تماشاگر و گردشگر خارجی بوده است.


جهانیان فوتبال را ورزش جذابی می دانند که به نوعی امروز دیگر به یک صنعت پول ساز تبدیل شده و می تواند علاوه بر ایجاد اوقات هیجان انگیز و شاد برای علاقمندان، نوعی دوستی و در کنار هم بودن را نیز بین کشورها ترویج کند. همچنین تاثیرگذاری تیم های فوتبال بر اقتصاد وحتی تولید ناخالص داخلی را نیز نباید از نظر دور داشت.


افزایش رشد اقتصادی فرانسه با قهرمانی در جام جهانی




وزیر دارایی فرانسه در این باره گفته است: قهرمانی فرانسه در جام جهانی برای رشد اقتصادی این کشور خوب است.






 برنو مایق، وزیر دارایی فرانسه همچنین گفته است: پیروزی های فرانسه در جام جهانی فوتبال و رسیدن آن به مرحله نهایی این دوره از مسابقات بطور کلی می تواند برای اقتصاد فرانسه مثبت باشد. وی در مصاحبه ای با شبکه فرانس ۲ بدون اشاره به جزییات بیشتر، گفت: قهرمانی فرانسه برای رشد اقتصادی ما خوب است.


تماشاگران و علاقمندان فراوانی نیز از ایران و همچنین ایرانیان ساکن در سایر کشورها برای تماشای بازی های تیم ملی فوتبال ایران و همچنین حمایت از این تیم راهی مسکو و دیگر شهرهای روسیه شده بودند.  که در این میان باید سفر تماشگران را منبع اقتصادی مناسبی برای کشور روسیه ارزیابی کرد. گفته شده معادل ۲.۳ میلیارد دلار از صنعت گردشگری جام جهانی عاید روسیه شده است.


 همچنین موسسه اقتصادی مکنزی نیز اعلام کرده است که سود نهایی روسیه از جام جهانی بیش از ۸۲۰ میلیارد روبل معادل ۱۳ میلیارد  دلار بوده است.




در عین حال، برای تیم های شرکت کننده در مسابقات جام جهانی امسال مبالغی نیز به عنوان پاداش از سوی فیفا در نظر گرفته شده و این رقم برای ایران ۹.۵ میلیون دلار خواهد بود که ۱.۵ میلیون دلار آن قبل از شروع بازی ها و در مرحله آماده سازی پرداخت شد.


جوایز نقدی فیفا برای برترین تیم‌های جام جهانی روسیه به این شرح است:



  • تیم قهرمان: ۳۸ میلیون دلار

  • تیم دوم: ۲۸ میلیون دلار

  • تیم سوم: ۲۴ میلیون دلار

  • تیم چهارم: ۲۲ میلیون دلار

  • تیم‌های حذف شده از مرحله ۱/۴ نهایی: ۱۶ میلیون دلار

  • تیم‌های حذف شده از مرحله ۱/۸ نهایی: ۱۲ میلیون دلار

  • تیم‌های حذف شده از مرحله گروهی ۸ میلیون دلار


برچسب ها: روسیه جام جهانی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها