25 تير 1397 - 11:54
سخنگوی وزارت خارجه:

تبادل نفت برابر کالا با روسیه را از مقامات ایرانی نشنیده ام

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که بحث تبادل نفت در قبال کالا با روسیه از طرف یک مقام روسی مطرح شده و چنین شنیده ای از طرف یک ایرانی ندارم.
کد خبر : ۸۸۴۸۰
بهرام قاسمی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهرام قاسمی در نشست هفتگی خبری خود با خبرنگاران درباره بحث تبادل نفت برابر کالا با روسیه گفت: من نمی توانم درباره صحت و سقم صلاحیت مقام روسی که این موضوع را مطرح کرده، اظهار نظری داشته باشم.


وی افزود: رسیدن به هرگونه توافقی نیازمند طی شدن مسیری طولانی است و معمولا سیاستمداران دیدگاه سیاسی خود را مطرح می کنند.


سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اقداماتی که سفارتخانه ها و نمایندگی های ایران می توانند برای کمک به صادرات غیرنفتی کشور بکنند، گفت: موضوع همکاری های اقتصادی، معیشت و درآمد مردم و همکاری های خارجی همواره یکی از مسائل مهم بوده است.


وی با بیان اینکه برای صادرات غیرنفتی ایران بازارهای مشخص و کشورهای هدفی وجود دارد، گفت: اولویت هایی در زمینه صادرات غیر نفتی و کشورهای هدف برای ایران مشخص است؛ سفارتخانه های ایران در کشورهایی که ظرفیت پذیرش کالاها و خدمات ایران به ویژه در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی را دارند، در این زمینه فعال بوده و در تماس دائمی هستند.


سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: سیاستی که تهران در سه سال اخیر دنبال کرده است، تمرکز بیشتر وزارت خارجه در بحث اقتصاد است و معاونت دیپلماسی اقتصادی با هدف هماهنگی و انسجام بین دستگاه های داخلی و نمایندگی های خارج از کشور ایجاد شد.


قاسمی خاطرنشان کرد: علاوه بر سفرهای خارجی که وزرای اقتصادی دولت می روند و تشکیل کمیسیون های مشترک اقتصادی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در سفرهای دوجانبه، افرادی از بخش دولتی و غیردولتی را همراه خود دارد.


وی ابراز امیدواری کرد با تسهیلاتی که توسط وزارت خارجه به فعالان اقتصادی داده می شود، این وزارتخانه بتواند نقش بیشتر را برای دستیابی به نتایج بهتر ایفا کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها