برنامه واگذاری ۶۳۰ بنگاه اعلام شد :

جزئیات اولین عرضه بزرگ سال ۹۷ خصوصی سازی

معاون واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی به تشریح جزئیات واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان اولیه عرضه بزرگ سال ۱۳۹۷ با شرایط ویژه پرداخت.
کد خبر : ۸۸۵۲۳
نشست خبری رییس سازمان خصوصی سازی

به گزارش ایبِنا، زهره عالی پور با بیان این که حدود ۶۳۰ بنگاه از گروه یک و دو واگذاری ها در برنامه عرضه های امسال سازمان خصوصی سازی قرار دارند گفت: بر این اساس در دوم مردادماه امسال تعداد ۱۶ بنگاه و شرکت‌ در مجموع با قیمت تقریبی ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری به بخش های خصوصی و تعاونی آگهی شده اند که در میان آنها، نام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز وجود دارد.


عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی در خصوص جزئیات واگذاری این شرکت اظهار داشت: در این عرضه ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم این شرکت از طریق مزایده واگذار می‌شود.


میزان حصه نقدی مزایده


وی افزود: این میزان سهام به قیمت پایه هر سهم ۵ هزار و ۵۳۴ ریال و ارزش کل پایه ۱۷ هزار و ۶۱۰ میلیارد و ۸۸۶ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال روی میز مزایده خواهد رفت و سپرده شرکت در این واگذاری نیز ۵۲۸ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۱۴۰ ریال تعیین شده است.


عالی پور گفت: میزان حصه نقدی این مزایده نیز رقم ثابت یک هزار میلیارد ریال(صد میلیارد تومان) اعلام شده است. ضمن این که در این عرضه شرایط جدید با هدف توانمندسازی بخش های غیردولتی به شکل قابل توجه ای به تصویب هیات واگذاری رسیده است.


دو سال تنفس برای خریدار


معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که خریدار باید اقساط خود را در مدت ۹ سال پرداخت کند تاکید کرد: نکته قابل توجه در خصوص مزایده  ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این موضوع می باشد که برای خریدار دو سال تنفس در پرداخت اولین قسط خود تعیین شده که این موضوع فرصت و جذابیت خوبی را برای خریداران جهت حضور در این مزایده فراهم کرده است.


علاوه برآن بخش های خصوصی و تعاونی از مشوق های کاهش ۳ درصدی سود فروش اقساطی (۱۰ درصد) و افزایش دوره استمهال به مدت یک سوم و همچنین امکان پرداخت پلکانی برخوردار می شوند.


وی افزود: انجام عملیات کشاورزی و دامداری و ایجاد صنایع و فرآورده های کشاورزی و دامی هم مهمترین فعالیتهای شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان را تشکیل می دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر