آشنایی با مفاهیم اقتصادی- ۱۹۵/

شرایط دریافت وام از محل اندوخته بیمه‌های عمر

تمامی بیمه گذاران بیمه های عمر انفرادی طبق ماده ٢۶ آیین نامه شماره ١٣ بیمه های عمر و سرمایه گذاری، در صورت احراز شرایط خاص، مشمول دریافت وام از محل ذخایر بیمه نامه های خود خواهند بود.
کد خبر : ۸۸۶۹۳
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بیمه گذاران در صورتی که ۲ سال از حق بیمه پرداختی شان گذشته باشد و بیمه نامه آنها فسخ، بازخرید یا معلق نشده باشد، می توانند تا ۹۰ درصد ارزش بیمه نامه خود را وام بگیرند.


بهره این وام، ۴ درصد بیشتر از نرخ بهره فنی بیمه نامه خواهد بود. بیمه گذاری که از این محل وام دریافت کند، می تواند اقساط خود را با هماهنگی با شرکت بیمه گر، ماهیانه یا هر سه ماه یکبار پرداخت کند.


اگر بیمه گر در موعد مقرر نسبت به پرداخت اقساط وام خود اقدام نکند، این وام نیز مانند سایر تسهیلات مشمول جریمه دیرکرد خواهد بود. همچنین اگر مدت بیمه نامه تمام شود یا بازخرید آن قبل از مدت بازپرداخت وام انجام شود، بیمه گر نسبت به تسویه اجباری وام پرداخت شده از محل بیمه نامه عمر اقدام خواهد کرد.


نکته مهم آن است که هر زمانی مجموع بدهی های وام در هر لحظه (شامل مانده وام، جمع اقساط پرداخت نشده و جرایم دیرکرد) بیش از ارزش بازخرید بیمه نامه در آن لحظه باشد، بیمه نامه پس از یک دوره اخطار، به طور خودکار فسخ خواهد شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر