ترامپ: اقتصاد آمریکا را قربانی بورس نمی‌کنم

رییس جمهور آمریکا اعلام کرد: افت معاملات و شاخص های بورس تحت تاثیر اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی چین در برابر مسائل کلان اقتصاد آمریکا اهمیتی ندارد.
کد خبر : ۸۸۷۰۹
ترامپ

به گزارش ایبِنا، دونالد ترامپ گفت: من کاملا مطلع هستم که اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی چین و رفتار چین برای مقابله به مثل، بازارهای آمریکا را با افت شاخص ها همراه می کند، اما روند نزولی شاخص ها در فضای کنونی اهمیت چندانی ندارد.


در این ارتباط سی ان بی سی با اشاره به انتخابات میان دوره ای آمریکا و افت شاخص ها در آن بازه زمانی پرسید و ترامپ پاسخ داد: اگر شاخص ها هم نزولی شود، شده و من تنها کاری که می توانم بکنم این است که به فکر اقتصاد کشورم باشم و شاخص های معاملاتی تنها قسمتی از این اقتصاد هستند، نمی توانم کل اقتصاد را قربانی شاخص ها کنم.


به این ترتیب، شاخص ها پس از پخش قسمت دوم مصاحبه سی ان بی سی افت شدیدی را تجربه کردند و شاخص نزدک کاهش ۰.۰۷ درصدی را تجربه کرد. اس اند پی ۰.۰۹ درصد منفی شد و شاخص داوجونز هم افت ۰.۰۳ درصدی را از آن خود کرد.


در همین حال، ترامپ در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشت که اگر چین از اعمال تعرفه بر واردات محصولات آمریکا دست برندارد، آمریکا بار دیگر تعرفه جدیدی را بر واردات محصولات این کشور به آمریکا وضع می کند.


بر اساس این گزارش، ترامپ که در روزهای پایانی هفته گذشته در مصاحبه ای با شبکه سی ان بی سی نسبت به سیاست های ارزی فدرال رزرو انتقاد کرده بود، در قسمت دیگر این گزارش که روز جمعه پخش شد، از اعمال تعرفه های جدید بر روی محصولات چینی خبر داد.


وی در این مصاحبه اعلام داشت که آمریکا از قطع مراودات تجاری با اتحادیه اروپا، مکزیک، چین و ژاپن سود می برد به این دلیل که این کشورها از طریق مراوده تجاری با آمریکا دارای مازاد تجاری می شوند.


به خصوص مراوده با چین، که موجب شده آمریکا دچار کسری تجاری ۳۷۵ میلیارد دلاری شود و من در دولت جدید قول داده ام تا این کسری تجاری را پوشش دهم. وی ادامه داد: من این قول را به دلیل مسائل سیاسی و تبلیغات سیاسی نداده ام من این کار را به خاطر منافع کشور انجام می دهم. کشور ما به دلیل واردات بی رویه از چین دچار ضرر و زیان های جبران ناپذیری شده است.


استراتژی ترامپ در خصوص اعمال تعرفه ۵۰۰ میلیارد دلاری در واقع پیش دستی از عکس العمل احتمالی چین برای اعمال تعرفه در آینده است. طبق آمار منتشر شده از سوی اداره آمار، آمریکا در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۲۹.۹ میلیارد دلار صادرات به چین داشته است.


ترامپ گفت: من تعرفه ها را افزایش می دهم، چین نیز متقابلا تعرفه های جدید اعمال می کند در صورتی که چین نباید خودش را با آمریکا مقایسه کند به این دلیل که در مقام قیاس با آمریکا نیست.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر