02 مرداد 1397 - 10:48
دبیرکل سندیکا بیمه گران:

بیمه‌های عمر مکمل بازنشستگی، نیاز امروز جامعه است

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بیمه های عمر و زندگی را امید اول صنعت بیمه برای توسعه دانست و در جهت توسعه پایدار این رشته به شرکت های بیمه پیشنهاد داد عرضه بیمه مکمل بازنشستگی را مدنظر قرار دهند.
کد خبر : ۸۸۸۷۲
سیدمحمد علیپور یزدی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سیدمحمد علیپور که در کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی سخن می گفت، با اشاره به نیاز آحاد جامعه جهت برخورداری از پوشش مناسب در دوره بازنشستگی و ارائه محصولی متناسب با نیاز این دوره، اظهار داشت: دوره بازنشستگی و پیری، دوره پُرخرجی است و پوشش های جاری بیمه ای جوابگوی هزینه ها نیست.


وی افزود: در پاسخ به نیازهای دوران بازنشستگی، بیمه های عمر می تواند به شکل مکمل بازنشستگی عرضه شود و مشارکت سازمان ها در تامین این پوشش برای کارکنان خود می تواند به توسعه و گسترش آن توسط شرکتهای بیمه کمک شایانی کند.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران امید اول توسعه صنعت  بیمه را بیمه های عمر و زندگی دانست و گفت: بررسی وضعیت صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه نشان می دهد بخش اعظم فروش بیمه مربوط به رشته عمر و زندگی است؛ این مطلب بیانگر آن است که انتظارات ما از این رشته بجا است.


علیپور تاکید کرد: بیمه عمر یکی از فنی ترین رشته های بیمه ای است که عمق زیادی دارد؛ از آنجایی که بیمه عمر خدمتی بلند مدت است، باید با مدیریت ریسک و محاسبات دقیق تری به آن پرداخته شود.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران حفظ منابع حاصل از فروش بیمه نامه های عمر و زندگی را از وظایف مدیران مربوطه دانست و خاطرنشان ساخت: بلندمدت بودن تعهدات بیمه عمر ایجاب می کند مدیران بیمه های زندگی در حفظ منابع این بخش حساس و کوشا باشند؛ البته در این حوزه  تشکیل شرکت های تخصصی بیمه های زندگی مطرح است که امیدواریم این امر زمینه توسعه لازم را برای بیمه های عمر فراهم کند.


گفتنی است، در جلسه کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی سندیکا که با حضور دبیرکل برگزار شد، مدیران بیمه های عمر و زندگی شرکت های بیمه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود جهت توسعه ضریب نفوذ بیمه و گسترش فعالیت های کارگروه پرداختند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر