02 مرداد 1397 - 17:37

شاخص فرابورس ۱۲۱۸ واحد شد

شاخص فرابورس در پایان معاملات امروز فرابورس به ۱۲۱۸ واحد رسید.
کد خبر : ۸۸۹۰۷
99

به گزارش ایبِنا، فرابورس در حالی روز کاری جاری را با ثبت معاملاتی به ارزش بیش از یک هزار و ۷۸۹ میلیارد ریال در نتیجه دادوستد بیش از ۲۲۱ میلیون ورقه بهادار به پایان رساند که همزمان با کاهش کمتر از نیم واحدی آیفکس و رسیدن شاخص کل به ارتفاع ۱۲۱۸ واحدی نیز روبه‌رو شد.


در جریان دادوستدهای سه‌شنبه ۲ مرداد در فرابورس برخی نمادهای معاملاتی بازگشایی شد که شامل «مارون»، «سمگا»، «ذوب»، «دبالک»، «فولای» و «وکوثر» بود. اغلب این نمادها در طول روزهای اخیر به دلیل برگزاری مجامع سالانه متوقف شده‌ بودند.


بازارهای اول و دوم


در این میان نگاهی به نوسانات قیمت سهام در بازارهای اول و دوم فرابورس نشان می‌دهد نماد «ریشمک» با بیش از ۸ درصد و نمادهای «سدبیر» و «چکاپا» با بیش از ۴ درصد، شاهد بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز بودند و در همین حال نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «چکاپا» به عنوان پُربیننده‌ترین نمادهای معاملات شناخته شدند.


از سوی دیگر معاملات سهام در بازارهای فرابورس ایران امروز با جابه‌جایی نزدیک به ۱۷۱ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۰۷ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم ادامه یافت و نماد «ذوب» با معاملاتی به حجم بیش از ۶۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملاتی و نماد «چکاپا» که شاهد معاملاتی به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال بود، بیشترین ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.


بازار پایه


افزون بر این، بازار پایه فرابورس نیز امروز میزبان دادوستد بیش از ۳۵ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو معاملاتی خود بود که نمادهای «لکما» و «واحیا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند. در سمت دیگر بازار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در روزی که گذشت پذیرای نقل‌وانتقال بیش از ۳ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد ریال بودند.


تابلو تسهیلات مسکن


همچنین در تابلو تسهیلات مسکن ۹۵ هزار ورقه به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد ریال میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که تسه تیر ۹۷ در روزی که قیمت تسه‌ها در در بازه ۵۹۱ هزار تا ۶۷۳ هزار ریال نوسان می‌کرد، با بیشترین حجم و ارزش معاملاتی روبرو شد.


در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت نیز روز جاری را با ثبت معاملاتی به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال سپری کرد که «اخزا۶۰۸» در میان نمادهای حاضر در این بازار بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر