افزایش هزینه سفرهای هوایی و هتل در سال ۲۰۱۹ میلادی

انتظار می رود با افزایش قیمت نفت و رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ میلادی هزینه سفرهای هوایی و نرخ هتل با روند صعودی روبرو شود.
کد خبر : ۸۸۹۳۰
هواپیما

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، انجمن سفر بیزینس جهانی پیش بینی کرد به دلیل افزایش رشد اقتصاد جهانی و نیز بالا رفتن قیمت نفت در سال سال ۲۰۱۹ میلادی، هزینه سفر با هواپیما و نرخ هتل ها به ترتیب ۲.۶ درصد و ۳.۷ درصد افزایش پیدا کند.


این در حالی است که ریسک های ناشی از جنگ اقتصادی همچنان وجود دارد. این نهاد اعلام کرد هزینه سفر هوایی در برخی کشورها ماننند هند، نیوزلند، نروژ، آلمان و شیلی بیش از ۷ درصد خواهد بود.


انجمن سفر بیزینس جهانی اعلام کرد قیمت سفرهای هوایی در چند سال اخیر بطرز قابل توجهی پایین بوده؛ اما در حال رفتن به سمت عادی شدن دوباره هزینه های هوایی هستیم. پیش از هم انجمن حمل و نقل هوایی بین المللی در ماه ژوئن پیش بینی کرده بود که هزینه سفر با هواپیماهای مسافربری در سال جاری میلادی ۳.۲ درصد افزایش پیدا کند که برای اولین بار در چند سال اخیر با رشد روبرو می شود؛ ضمن اینکه دیگر پیش بینی حاکی از افزایش قیمت در این بخش تا ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی دارد.


هزینه شرکت های هوایی شامل سوخت، نیروی انسانی است که در حال افزایش است و این موضوع این شرکت ها را مجبور به بالا بردن قیمت های خود کرده است. همچنین پیش بینی می شود به دنبال افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی در سال ۲۰۱۹ میلادی، نرخ هتل ها هم با افزایش روبرو شود.


برآورد از روند صعودی قیمت هتل در آسیا و اروپا بیش از ۵ درصد و این رقم برای آمریکای شمالی و لاتین به ترتیب ۲.۱ درصد و ۱.۳ درصد خواهد بود. بر پایه این گزارش، در پیش گرفتن سیاست های حمایتی، جنگ های تجاری و برگزیت اقتصاد جهانی را در سال ۲۰۱۹ میلادی تهدید می کند.


برچسب ها: هواپیما اروپا سفر
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر