امتیاز اروپا به آمریکا از ترس جنگ تجاری/گاز بیشتر می خریم

رییس کمیسیون اروپا برای پرهیز از جنگ تجاری این اتحادیه با واشنگتن با اعطای چندین امتیاز ویژه به آمریکا به سفر خود پایان داد.
کد خبر : ۸۸۹۸۴
تعرفه

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشا تودی، رییس کمیسیون اروپا «جین جانکر» بمنظور پرهیز از جنگ تجاری این اتحادیه با واشنگتن به دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امتیازاتی داد که از جمله آن خرید بیشتر سویای آمریکا و گاز ال ان جی اعطاء است.  


جانکر در دیدار روز چهارشنبه خود در واشنگتن که برای مذاکره تجاری با ترامپ در آنجا حاضر شده بود بر روی روابط تجاری متقابل آمریکا با اتحادیه اروپا تاکید کرد. وی در کاخ سفید گفت: آمده ام تا به توافق برسیم و امروز قرار داد را ببندیم.  


رییس کمیسیون اروپا گفت: اتحادیه اروپا برای واردات گاز مایع طبیعی از آمریکا، ترمینال های بیشتری را احداث خواهد کرد. ال ان جی باید توسط کشتی ها به تاسیسات خاصی انتقال داده شود و در حال حاضر گاز طبیعی از روسیه به اروپا تحویل داده می شود.  


ترامپ گفت: اتحادیه اروپا سویای بیشتری از آمریکا خریداری خواهد کرد و بروکسل-واشنگتن برای حذف تعرفه ها، موانع و یارانه بر روی کالاهای صنعتی غیر خودرویی کار خواهند کرد.


آمریکا و اتحادیه اروپا از زمانیکه ترامپ از ماه مارس بر روی واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه وضع کرده، وارد مرحله جدیدی از مناقشه تجاری شده اند و پیش از دیدار رییس کمیسیون اروپا با ترامپ، رییس جمهور آمریکا شرکای تجاری واشنگتن را تهدید به وضع تعرفه بیشتر کرده بود.



ترامپ در توئیت خود نوشته بود که تعرفه ها بهترین روش هستند و هر شریک تجاری آمریکا باید یا برای تجارت منصفانه مذاکره کند یا اینکه توسط تعرفه ها لطمه می بیند.


ترامپ همچنین گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد رفتارهای تجاری غیر منصفانه در سازمان تجارت جهانی همکاری خواهند کرد. رییس جمهور آمریکا گفت: تا زمانیکه هر یک از طرفین به این مذاکرات پایان ندهند، مغایر با روح این قرار داد نخواهیم بود؛ ضمن اینکه گام بعدی برداشتن تعرفه های فولاد و آلومینیوم خواهد بود.


بر پایه این گزارش، ترامپ نسبت به سرقت مالکیت معنوی محصولات آمریکایی در چین از پکن شکایت کرد و موضع سازمان تجارت جهانی در مورد نگرانی این نهاد برای در خطر افتادن رشد تجارت جهانی به دنبال اقدامات وی را نکوهش کرد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر