04 مرداد 1397 - 15:43
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

دولت آیین نامه اجرای تسهیلات پرداخت بدهی به بانک ها را آماده کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: دولت هر چه زودتر آیین نامه های اجرای تسهیلات پرداخت بدهی به بانک ها را آماده کند.
کد خبر : ۸۸۹۹۱
بانک ها

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محسن کوهکن با اشاره به تبصره های قانون بودجه برای تسویه بدهی تولیدکنندگان به بانک ها اظهار داشت: دراین قانون ظرفیت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اینکه تولیدکنندگان بدهکار به بانک ها بتواند اصل وام تسهیلات را پرداخت کنند در نظر گرفته شد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس،   توضیح داد: اینکه به سر جمع بدهی های دولت به بانک مرکزی اضافه شود پیام اقتصادی مثبتی ندارد؛ اما در شرایط  اقتصادی کنونی اینکه ظرفیت ۱۰۰ هزار میلیاردی فراهم شده است باید استقبال کرد.


نماینده مردم لنجان در مجلس دهم گفت: با مصوبات قانون بودجه سال ۹۷ مجموعه ای از پیمانکاران و کارآفرین ها می تواند به نوعی بدهی های خود را در قالب تهاتر پرداخت و جایگاه تولیدی خود را پیدا کنند.


وی تاکید کرد: اگر ۵۰ درصد از بدهی های تولیدکنندگان به بانک ها و یا فعالیت های نو  برگردانده شود، به نحوی توزیع سرمایه بین مجموعه های تولید کننده در سراسر کشور مجدد انجام شده است.


کوهکن اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۹۷  چنین تکلیفی برای دولت مصوب شده است و دولت با اجرا آن باید به دنبال آثار مثبت آن باشد.


عضو کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس با اشاره به اینکه یکی از تبصره های مرتبط با تسهیل پرداخت بدهی به بانک ها تا شهریور ماه زمان دارد، بیان داشت: امیدواریم دولت در زمان باقی مانده به موضوع ورود کند و آیین نامه های مرتبط را هر چه سریع تر تدوین کند.


وی گفت: از سوی دیگر در شورای هماهنگی به ظرفیت های بودجه که تسهیلاتی برای دولت و مردم در نظر گرفته شده بپردازند تا با شنیدن نظرات دولت هر چه زودتر نسبت به اجرای این قوانین اقدام شود


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر