ثروت مدیر عامل فیس بوک ۱۷ میلیارد دلار در یک روز کم شد

به دنبال سقوط ارزش سهام تقریبا ۲۰ درصد فیس بوک، مارک زاکربرگ مدیر عامل این شرکت یک پنجم از دارایی خالص خود را از دست داد.
کد خبر : ۸۹۰۰۵
زاکربرگ

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، به دنبال سقوط ارزش تقریبا ۲۰ درصدی سهام فیس بوک در روز پنج شنبه در بورس آمریکا، مارک زاکربرگ مدیر عامل و رییس فیس بوک ۱۷ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد و اکنون بعضی از سهام داران فیس بوک خواهان نفوذ کمتر او در این شرکت هستند.  


ثروتی را که مدیر عامل فیس بوک فقط یک پنجم ثروت خالص او محسوب می شود که اکنون به ۷۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. زاکربرگ در حال حاضر با این کاهش قابل توجه در ثروت خود به جایگاه ششمین فرد میلیاردر در شاخص بلومبرگ تنزل پیدا کرد.


شرکت فیس بوک با ضرر ۱۱۹ میلیارد دلاری خود با بزرگترین ضرر در تاریخ بورس ایالات متحده روبرو شده؛ این در حالی است که مدیران این شرکت یک روز بعد از وقوع این رویداد تلخ، کاهش سود این شرکت را برای چندین سال پیش بینی کردند.


بعضی از سهام داران می گویند که زاکربرگ دارای قدرت بسیار زیادی در فیس بوک است. شرکت سرمایه گذاری مدیریت دارایی «تریلیوم» که در فیس بوک در حدود ۱۱ میلیون دلار سهام دارد، پیشنهاد داد که زاکربرگ از سمت مدیرعاملی و رییس این شرکت کنار گذاشته شود.


این شرکت اعلام کرد که زاکربرگ به دلیل سِمت های خود در فیس بوک، نظارت اعضای گروه بر روی مدیریت این شرکت را تضعیف می کند و جدا کردن رییس و مدیر عامل این اختلاف را کاهش می دهد؛ ضمن اینکه یک مدیر مستقل قدرت را بین مدیر عامل و دیگر اعضای هیئت مدیره جدا می کند.  


بر پایه این گزارش، پیش از این سهام داران فیس بوک کاهش تاثیر زاکربرگ را رد کرده بودند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر