جذب ۲۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در شهر مسکو

رییس بخش اقتصاد خارجی و روابط بین الملل مسکو گفت: در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پایتخت روسیه جذب شد.
کد خبر : ۸۹۰۰۷
مسکو

 به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از تاس نیوز، «سرجی چرمین» رییس بخش اقتصاد خارجی و روابط بین الملل مسکو گفت: کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد پایتخت روسیه در سال گذشته میلادی شناخته شدند.


همچنین مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی در شهر مسکو به تقریبا ۲۸۰ میلیارد دلار رسید. وی تصریح کرد که تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط برخی از کشورها علیه روسیه تاثیری بر روی اقتصاد مسکو نداشته است و فقط در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی تاثیر ناچیزی از خود به جای گذاشت؛ اما بعد از آن به حالت عادی بازگشت.



«چرمن» گفت: شاهد خروج سرمایه شرکت های خارجی و سرمایه گذاری های خارجی از مسکو نیستیم و روند سرمایه گذاری و حضور شرکت های خارجی در مسکو افزایش پیدا کرده و در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در پایتخت روسیه به مجموع تقریبا ۲۸۰میلیارد دلار رسید.


رییس بخش اقتصاد خارجی و روابط بین الملل مسکو گفت: کشورهای پیشگام به لحاظ سرمایه گذاری همان کشورهایی هستند که تحریم های اقتصادی را علیه روسیه وضع کرده اند و در این میان آلمان با میزان ۸.۸ میلیارد دلار، فرانسه با ۴.۶ میلیارد دلار و ایتالیا با رقم ۳.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در مسکو عنوان بزرگترین سرمایه گذاران این شهر را از آن خود کردند.


بر همین اساس ۱۰ کشور اول به لحاظ سرمایه گذاری در اقتصاد مسکو شامل اتریش با ۳.۵ میلیارد دلار، ایالات متحده ۱.۵ میلیارد دلار، ژاپن ۱.۴ میلیارد دلار، بریتانیا ۱.۲ میلیارد دلار، سوئد ۱.۱ میلیارد دلار، قزاقستان ۱.۱ میلیارد دلار و چین ۰.۹میلیارد دلار هستند.  




ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر