یوآن ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی ۳ سال اخیر را ثبت کرد

کاهش ارزش پول چین برای هفتمین هفته متوالی منجر به ثبت رکود یوآن به عنوان ضعیف ترین عملکرد هفتگی آن از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد شد.
کد خبر : ۸۹۰۳۸
یوآن

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، یوآن برای هفتمین هفته متوالی با کاهش ارزش روبرو شد و طولانی ترین عملکرد ضعیف هفتگی خود را از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد به جای گذاشت. این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی در داخل چین به دلیل نبود علائم امیدوار کننده تجاری انتظار کاهش بیشتر یوآن را دارند. در همین حال در هفته جاری میلادی ارزش یوآن در بازارهای بین المللی ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و از اوایل ماه ژوئن تاکنون هم بیش از ۶ درصد از ارزش یوآن در مقابل دلار از دست رفته است.


در ۲۴ ساعت گذشته هر یک دلار در برابر ۶.۸۲۶۰ یوآن معامله شد. تاکنون مقامات چینی در مورد دستکاری یوآن برای پایین نگه داشتن ارزش آن اظهار نظر نکرده اند. البته پایین بودن ارزش یوآن به نفع اقتصاد این کشور در بحبوحه جنگ تجاری واشنگتن - پکن خواهد بود و مزیت رقابت پذیری صادرات کالاهای چینی را نسبت به آمریکایی افزایش می دهد. بر پایه این گزارش، منحنی عملکرد یوآن در یک سال حاکی از کاهش ارزش آن به کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلای به بعد است.


برچسب ها: ارز یوآن چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر