08 مرداد 1397 - 09:15
یک نماینده مجلس در گفتگو با ایبِنا:

تقاضای کاذب در بازار ارز و سکه/ بازار چگونه حبابی شد؟

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تقاضای کاذب باعث شد تا حباب نرخ ها بزرگتر شود، گفت: مردم باید از معاملات غیرضروری سکه و ارز با هدف تنظیم نرخ ها جلوگیری کنند.
کد خبر : ۸۹۱۶۲
نرخ ارز و سکه

محسن بیگلری در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه رشد بی ضابطه نرخ سکه موجب سردرگمی مردم شده است، گفت: متاسفانه بزرگ شدن حباب نرخ سکه تعادل قیمت ها در بازار را برهم زده است. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رشد یکباره نرخ سکه ناشی از ضعف مدیریت مسئولان است، افزود: ادامه این رویه جای نگرانی دارد زیرا تزریق گرانی به همه کالاها و خدمات صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه تغییر تیم اقتصادی دولت در شرایط فعلی گزینه مناسبی برای ایجاد ثبات قیمتی در بازار است، تصریح کرد: مردم باید با ممانعت از خرید غیرضرور در تنظیم قیمت ها کمک حال دولت باشند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بی برنامگی در اقتصاد اجازه ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا در حوزه ارز و سکه را نمی دهد، گفت: دیدیم که حتی با پیش فروش سکه نیز قیمت ها به کانال تعادل نزدیک نشد، زیرا ساز و کارهای مورد نیاز قبل از پیش فروش پیش بینی نشده بود.


بیگلری با بیان اینکه در حال حاضر تقاضای کاذب با هدف سودجویی در بازار سکه و ارز حاکم شده است، افزود: دولت با کنترل نرخ ها باید جلوی سوداگری در خرید و فروش ارز و سکه را بگیرد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جو روانی حاکم بر بازار نیز در حبابی شدن نرخ ها به ویژه در حوزه طلا و سکه تاثیر گذار بوده است، تصریح کرد: با پیش فروش سکه ازسوی بانک مرکزی تعداد عرضه در بازار افزایش پیدا کرده، اما با این حال با توجه به عدم اعتماد و ترس بر اثر ایجاد تورم، بار دیگر شاهد تقاضای بیش از اندازه در بازار سکه و طلا هستیم به همین دلیل قیمت ها افزایش یافته است.


وی ادامه داد: دولت باید اعتماد عمومی را احیا کرده و به مردم اطمینان بدهد که جلوی گرانی ها را خواهد گرفت، در غیر اینصورت مردم وارد معامله های غیرضرور با هدف کسب سود شده و به این ترتیب هیچگاه تعادلی میان عرضه و تقاضا حاکم نخواهد شد.


برچسب ها: مجلس سکه بازار سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر