08 مرداد 1397 - 11:30

توسعه اقتصاد با بهره‌گیری از فناوری ارزهای رمزنگار

مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بهره‌گیری از فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری‌شده منجر به توسعه اقتصادی در کشور می‌شود ازاین‌رو باید به سمت آن حرکت کرد.
کد خبر : ۸۹۱۷۵
برات قنبری

برات قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا در خصوص گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی مبنی بر رفع احتمالی ممنوعیت‌های ایجادشده برای ارزهای رمزنگاری‌شده در جلسه شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از هر فنّاوری که منجر به رشد اقتصاد دیجیتال می‌شود، حمایت می‌کند.


وی افزود: بهره‌گیری از فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری‌شده منجر به رشد اقتصادی در کشور می‌شود ازاین‌رو باید به سمت آن حرکت کرد.


قنبری تصریح کرد: البته استفاده از این فناوری‌های نوین باید بامطالعه و بررسی‌ها عمیق بر روی مزیت‌ها و خطرات آن همراه باشد ازاین‌رو این موارد از سوی مسئولان کشور در دست بحث و بررسی قرار دارد و مطالعات پژوهشی در این بخش دنبال می‌شود.


وی در پاسخ به این پرسش که بهره‌گیری از ارزهای رمزنگاری‌شده چه تأثیری می‌تواند در دور زدن تحریم‌های آمریکا بر ایران داشته باشد، گفت: مسئولان کشور با تحریم‌ها بزرگ‌شده‌اند و فشارهای تحریم به هراندازه که سخت‌تر می‌شود، توان کشور برای مقابله با آن نیز بیشتر می‌شود.


مشاور اقتصادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در کشور تنها به دلیل دور زدن تحریم‌ها به دنبال بهر گیری از فناوری ارزهای رمزنگار نیستیم و بحث اصلی این است که فناوری‌های جدید منجر به گشایش‌های اقتصادی در کشور می‌شوند و ابزارهای نوین به‌منظور کاهش قیمت تمام‌شده سرویس‌ها و خدمات هستند.


قنبری ادامه داد: زمانی که قیمت تمام‌شده سرویس‌ها و خدمات کاهش یابد، توان رقابت در سطح بین‌المللی برای آن ایجاد می‌شود ازاین‌رو در کشور به دلیل گشایش‌های اقتصادی به سمت بهره‌برداری از فناوری بلاک چین و ارزهای رمزنگاری‌شده باید حرکت کرد.


وی بابیان این‌که فناوری‌های نوین، ابزار توانمند ساز برای اقتصاد کشور است، گفت: حق انتخاب‌های متنوع‌تری با تجهیز به فناوری‌های نوین در کشور ایجاد می‌شود.


قنبری تأکید کرد: در دور جدید تحریم‌ها بحث شفاف‌سازی ابزار کمکی حاکمیت است ازاین‌رو فناوری اطلاعات با زیرساخت‌های نوین کمک خوبی برای شفاف‌سازی فضای اطلاعاتی در کشور است.


وی در پایان اظهار داشت: اگر شفاف‌سازی اطلاعات در کشور عملیاتی شود این هم منجر به افزایش وحدت و یکدلی و درنهایت اعتمادسازی در سطح جامعه می‌شود و من معتقدم فناوری اطلاعات یکی از راهکارها برای ایجاد شفایت بیشتر و توسعه اقتصادی کشور است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر