اردوغان خواهان پیوستن ترکیه به بریکس شد

رییس جمهور ترکیه از رهبران گروه بریکس خواست تا ترکیه را به این گروه اضافه کنند.
کد خبر : ۸۹۲۲۶
اردوغان

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از رهبران گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) خواست تا اجازه دهند که ترکیه هم به این گروه اضافه شود.


رییس جمهور ترکیه گفت: ما به همراه این ۵ کشور در گروه جی ۲۰ هستیم. امیدوارم که آنها اقدامات لازم را بمنظور اجازه دادن ما برای پیوستن به بریکس انجام دهند و ترکیه در این گروه جای گیرد. اردوغان گفت: اگر شما نام ما را در این پلت فرم قرار دهید نام آن به BRICST تغییر پیدا می کند.


همچنین این پیشنهاد اردوغان با گرمی مورد استقبال اعضاء بویژه چین قرار گرفت. وی تصریح کرد که اعضای بریکس در حال بررسی دیگر کشورها بمنظور اضافه شدن به این گروه هستند.  


اردوغان گفت: بطور ویژه چین می گوید که در موضع علاقمندی به بزرگ شدن بریکس قرار دارد و آنها در حال بررسی دیگر کشورها در این پلت فرم هستند و مخالف این موضوع نیستند.


بر پایه این گزارش، گروه بریکس در سال ۲۰۰۶ میلادی در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ تاسیس شد و در ابتدا متشکل از برزیل، روسیه، هند و چین بود و در سال ۲۰۱۰ میلادی آفریقای جنوبی به این گروه پیوست. در حال حاضر این گروه بیش از ۴۰ درصد جمعیت جهان و ۲۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را به خود اختصاص می دهد.



 


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها