روسیه از آمریکا انتقام گرفت/ چوب حراج به اوارق قرضه آمریکایی

روسیه در یک اقدام انتقام جویانه در مقابل آمریکا اقدام به فروش ۸۴ درصد از اوراق بهادر خزانه داری آمریکایی خود کرد.
کد خبر : ۸۹۲۲۸
خزانه داری آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان ان، اطلاعات وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که روسیه در یک اقدام بی سابقه ۸۴ درصد از اوراق خزانه داری آمریکای خود را به ارزش ۸۱ میلیارد دلار بین ماه مارس و «می» فروخته است.


این فروش بی سابقه همزمان با اعمال تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه تولید کننده بزرگ آلومنیوم روسیه شرکت «روسل» انجام گرفته است که آمریکا به دنبال محدود کردن جایگاه این شرکت سرشناس روسی است.


البته ممکن است که این اقدام نوعی انتقام از سوی مسکو تلقی شود هر چند که صدمه ای به اقتصاد آمریکا نمی رسد. از سویی دیگر مقدار اوراق بهادر خزانه داری آمریکا که در نزد روسیه است در مقایسه با چین که رقم ۱.۲ تریلیون دلار است، ناچیز محسوب می شود.


سناریوی دیگر می گوید که فروش این میزان اوراق بهادر خزانه داری آمریکا در نزد روسیه با هدف مصون ماندن از بلوکه شدن آنها به دنبال هرگونه تحریم احتمالی دیگر علیه روسیه است. بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که این اقدام در راستای تنوع بخشیدن به دارایی های این بانک است و بانک مرکزی روسیه تمام ریسک های مالی، اقتصادی و ژئوپولتیکی را ارزیابی می کند.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر