بدهی دولت ترامپ به رکورد ۷۶۹ میلیارد دلار می رسد

بی تدیبری های دولت ترامپ در ارتباط با قانون کاهش مالیات، بدهی ایالات متحده را به ۷۶۹ میلیارد دلار افزایش خواهد داد.
کد خبر : ۸۹۲۸۷
کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دولت ایالات متحده بین ماه جولای و سپتامبر سال جاری میلادی باید در مجموع ۳۲۹ میلیارد دلار قرض کند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۸۹ میلیارد دلار ثبت شده، حاکی از رشد ۷۴ درصدی دارد.


دولت آمریکا بین ماه اکتبر تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی هم نیاز به ۴۴۰ میلیارد دلار وام دیگر خواهد بود که در مجموع بدهی این کشور به ۷۶۹ میلیارد دلار می رسد که بالاترین میزان بدهی ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد محسوب می شود.


همچنین در آن زمان، دولت اوبا رییس جمهور وقت با بحران مالی جهان و رکود شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد و میزان بدهی آمریکا بین جولای و سپتامبر به ۱.۱ تریلیون دلار رسید. بر اساس اعلام دولت ترامپ در اوایل ماه جولای، کسری بودجه آمریکا در مجموع ۸۹۰ میلیارد دلار خواهد بود که ۱۷ میلیارد دلار بیشتر از برآورده های اولیه است و به طرز معناداری بیشتر از پیش بینی اداره بوجه کنگره ای آمریکا که رقم ۷۹۳ میلیارد دلار بوده، است.


انتظار می رود کسری بودجه به ۱.۱ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹میلادی افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۱ میلادی باقی بماند و بعد از آن روند نزولی به خود گیرد. منتقدین ترامپ می گویند: کسری بودجه سر به فلک کشیده نتیجه ۱.۵ میلیارد دلار کاهش در مالیات است که سال گذشته ترامپ با فشار به کنگره قانون آن را تصویب کرد.


مخالفین ترامپ می گویند: با توجه به نرخ بیکاری پایین و رشد اقتصادی قوی، کاهش قابل توجه مالیات منجر به افزایش کسری بودجه می شود و فدرال رزرو را مجبور به بالا بردن نرخ بهره به منظور کنترل تورم می کند.


البته اقدامات پیشگیرانه دولت می تواند رشد اقتصادی را رونق، درآمد دولت را افزایش و کسری بودجه را کاهش دهد. همچنین وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد میزان صادرات این کشور در سه ماه دوم ۴.۱ درصد رشد داشته و بالاترین نرخ رشد را از سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی که رقم ۵.۲ درصد بوده را تجربه کرده است. بر پایه این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا ۳۲۹ میلیارد دلار اسکناس به منظور تامین منابع مالی دولت منتشر خواهد کرد.


برچسب ها: آمریکا ترامپ بدهی
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر