11 مرداد 1397 - 09:21
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

رفع موانع سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برگزاری نشست اعضای این کمیسیون با سفرا گفت: رفع موانع سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر : ۸۹۳۳۱
سرمایه گذار خارجی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، احمد انارکی محمدی با اشاره برگزاری نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با سفرای ایران در خارج از کشور گفت: بدیهی است برای رونق صادرات باید سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، رایزنی‌های اقتصادی و تجاری را ارتقا دهند در این راستا ایجاد معاونت اقتصادی در وزارتخانه امور خارجه اقدام مناسبی بوده اما باید عملکرد مناسبی نیز این معاوت داشته باشد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ایرانیان زیادی در خارج از کشور مقیم هستند که بخشی از این جمعیت از قدرت مالی مناسبی برخوردار هستند بنابراین باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود و موانع سرمایه گذاری برای این ظرفیت رفع شود.


سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برنامه عملیاتی برای جذب سرمایه گذار ارائه کنند


نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه روی جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید شده بنابراین باید سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برنامه عملیاتی برای انجام این مهم، داشته باشند و در این رابطه گزارش عملکرد ارائه کنند.      


انارکی محمدی تصریح کرد: در نظر گرفتن مزیت و انگیزه برای جذب سرمایه گذاران ایرانیان خارج از کشور یک اولویت بدیهی است بطور مثال باید مشوق های قانونی که برای جذب سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، مشمول سرمایه‌گذاری توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز شود.


وی با بیان اینکه ایرانیان زیادی مقیم خارج از کشور هستند که برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در پروژه های مختلف در زمینه صنعت نفت،گاز و پتروشیمی، کشاورزی و گردشگری  امکان جذب سرمایه گذاری وجود دارد و باید برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، ظرفیت های مناسب تشریح شود.  


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت کمیسیون اقتصادی این آمادگی را دارد تا بسترهای لازم را برای جذب سرمایه گذاری در کشور فراهم کند همچنین مساعدت های لازم برای ایجاد انگیزه در راستای جذب سرمایه گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور، انجام خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر