بانک‌های چینی برای جلوگیری از سقوط یوآن، دلار می‌فروشند

بانک های دولتی چینی به منظور مانع شدن از کاهش سریع ارزش یوآن اقدام به فروش دلار در بازار ارز این کشور کردند.
کد خبر : ۸۹۴۴۶
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک های بزرگ دولتی چین به دنبال سقوط یوآن و جلوگیری از روند بیشتر نزولی پول این کشور اقدام به فروش دلار آمریکا کرد اند. در همین حال بالا گرفتن اختلافات تجاری میان آمریکا و چین منجر به رسیدن ارزش یوآن به پایین ترین سطح خود در ۱۴ ماه اخیر در ۴۸ ساعت گذشته شده است.


بانک های چینی هر دلار را در برابر تقریبا ۶.۹ یوآن در بازار ارز داخلی و خارجی فروختند. البته یوآن در مسیر روند نزولی برای هشتمین هفته متوالی قرار گرفته است و طولانی ترین روند نزولی هفتگی خود را از سال ۱۹۹۴ میلادی به بعد تجربه کرد.


دلیل اصلی کاهش ارزش یوآن در هفته گذشته به تهدید دولت ترامپ برای افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بر روی کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار بر می گردد؛ البته چین هم وعده اقدام متقابل را داده است.


برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اختلاف پکن و واشنگتن جدی است و روند کاهش ارزش یوآن می تواند یک رویه بلندمدت را تجربه کند. انتظار می رود هر ۷ یوآن در کوتاه مدت به یک دلار برسد.


به گفته تجار، بانک های دولتی در بازار سوآپ دلار-یوآن همچنان فعال هستند و بانک های بزرگ حجم فروش خود را  در بازار سوآپ کاهش نداده اند؛ ضمن اینکه مقامات چینی به دنبال تثبت ارزش یوآن برای پیشگیری از سقوط ارزش سریع آن هستند. بر پایه این گزارش، پیش از این هم در اواخر سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی بانک های دولتی اقدام به فروش دلار در بازار ارز چین کرده بودند تا مانع از سقوط ارزش یوآن شوند.


برچسب ها: دلار یوآن چین
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر