14 مرداد 1397 - 11:28
فولادگر اعلام کرد؛

اخذ ۳ درصد مالیات بیشتر از بانک‌ها در صورت عدم افزایش سرمایه

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: بانک ها در صورت عدم اجرای مواد قانونی مربوط به افزایش سرمایه، ملزم به پرداخت ۳ درصد مالیات بیشتر می شوند.
کد خبر : ۸۹۴۵۱
حمیدرضا فولادگر

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر درباره موضوع افزایش سرمایه بانک ها، گفت: در قانون رفع موانع تولید نحوه افزایش سرمایه بانک ها تشریح شده و باید مواد قانونی بصورت صحیح اجرا شوند.


رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: براساس قانون رفع موانع تولید، بانک ها از محل فروش اموال و املاک مازاد موظف به افزایش سرمایه شده اند؛ البته بانک های دولتی می توانستند از محل منابع دولتی و بانک های خصوصی به وسیله سهامداران نیز سرمایه خود را ارتقاء دهند.


بانک های خصوصی و دولتی منعی برای افزایش سرمایه ندارند


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بانک های خصوصی و دولتی منعی برای افزایش سرمایه ندارند، ادامه داد: قانون مربوط به افزایش سرمایه بانک ها یک مدت اجرا نشد؛ اما براساس قانون، بانک ها مکلف به افزایش سرمایه شده اند و وزارت اقتصاد در حال پیگیری انجام این مهم است.


فولادگر افزود: بانک ها در صورت عدم اجرای مواد قانونی مربوط به افزایش سرمایه، ملزم به پرداخت ۳ درصد مالیات بیشتر می شوند همچنین اعضای هیات مدیره بانک نمی توانند در بانک دیگری به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شوند.


 باید با افزایش سرمایه بانک شرایط برای ارائه تسهیلات به بخش تولید فراهم شود


وی ادامه داد: بخشی از اموال و املاک مازاد بانک ها به فروش رفته و باید در ادامه این موضوع به صورت جدی انجام شود. رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، افزود: بانک ها عنوان می کنند به دلیل رکود اقتصادی در فروش  اموال و املاک مازادخود عملکرد مناسبی نداشته اند در هر صورت باید قیمت ها منطقی شود تا با افزایش سرمایه بانک شرایط برای ارائه تسهیلات به بخش تولید فراهم شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر