15 مرداد 1397 - 14:47

پیشنهاد تشکیل صندوق جذب نقدینگی در پروژه‌های عمرانی

رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برناهای توسعه‌ای کشور گفت:‌ حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای هدایت نقدینگی به این بخش پیشنهاد شد صندوقی برای پروژه‌های عمرانی تشکیل شود.
کد خبر : ۸۹۵۱۹
توزیع اسکناس نو در آستانه عید غدیر

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی در تشریح نشست امروز فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور، گفت: نشست امروز فراکسیون با حضور وزیر اقتصاد و معاونان این وزارتخانه برگزار شد و در این جلسه درباره راهکارهایی که وزارتخانه برای مدیریت نقدینگی در کشور در نظر گرفته‌اند بحث و بررسی صورت گرفت.


بررسی موانع رشد نقدینگی در کشور


رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه‌ای کشور با بیان اینکه وزارت اقتصاد و امور دارایی دو سیاست برای کنترل نقدینگی اعلام کرده است، افزود: در این نشست راهکارهای وزارتخانه برای اینکه چگونه مانع رشد نقدینگی در کشور شویم بیان شد و نمایندگان سوالات و پیشنهادات خود را پیرامون این موضوعات مطرح کردند. وی ادامه داد: یکی از سیاست های این وزارتخانه هدایت نقدینگی به سمت کسب و کارها و بازارهای هدف بود که وزیر درباره بازار هدف نیز توضیحاتی ارائه دادند.


نقدینگی در کانال هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان


وی با بیان اینکه حجم نقدینگی در کشور تقریبا هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است، یادآور شد: این نقدینگی باید به سمت بازارهای هدف هدایت شود که یکی از این موارد هدایت نقدینگی به سمت پروژه های عمرانی است.


صندوقی برای پروژه های عمرانی تشکیل شود 


نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان طرح های نیمه تمام در کشور وجود دارد که می‌توان نقدینگی را به این سمت و سو هدایت کرد و پیشنهاد شد که صندوقی برای پروژه های عمرانی تشکیل شود. رییس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه های توسعه کشور تصریح کرد: انتشار اوراق مشارکت و تقویت بورس از دیگر راهکارهای وزارت اقتصاد و امور دارایی برای هدایت نقدینگی بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
اینفوگرافیک
بیشتر
پربیننده ها