15 مرداد 1397 - 15:18
گزارش میدانی ایبِنا؛

رونق به بازار ارز بازگشت/ دلار خریدار ندارد

در حالی که شب گذشته بسته ارزی دولت توسط رییس کل بانک مرکزی رونمایی شد، یک روز مانده به اجرای آن، بازار ارز با هجوم فروشنده مواجه شد، اما خریداری وجود ندارد.
کد خبر : ۸۹۵۲۲
بازار ارز

گزارش میدانی خبرنگار ایبِنا از بازار ارز میدان فردوسی تا چهار راه استانبول حاکی است، از زمان اعلام بسته جدید ارزی، فروشنده‌های طلا و ارز در بازار زیاد شده‌اند و همین امر موجب شده تا قیمت‌ها نیز سیر نزولی را با شدت بیشتری طی کنند؛ بر همین اساس، دلار که روز قبل با مقاومت بالای ۱۰ هزار تومان ماند بار دیگر وارد کانال ۹ هزار تومان شده است.


البته ۹ هزار و ۹۸۵۰ تومان قیمت اولیه ارز در بازار آزاد است؛ ضمن اینکه سکه نیز که دیروز به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید ولی با مقاومت به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگشت، امروز باز هم نزولی شده و به قیمت ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسیده است.


هم‌ اکنون در منوچهری تعداد فروشنده‌ها زیاد شده‌اند و طبق گفته فعالان بازار، ارزهای خانگی درحال ورود به بازار هستند. این در حالی است که از روز گذشته دلالان از بازار جمع شده  اند و هم اکنون فعالیت چندانی در بازار ندارند در همین حال صرافی های بزرگ نیز اقدام به فروش ارز خود کرده اند اما خریداری وجود ندارد.


بر همین اساس نرخ دلار در بازار آزاد هم اکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تومان؛ یورو ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان و درهم دو هزار و ۲۶۱ هزار تومان است. ریزش قیمت ارز همچنین بر بازار سکه نیز تاثیرگذاشت و قیمت ها در این بازار نیز نزولی شد به نحوی که نرخ سه طرح قدیم در بازار  سه میلیون و ۳۰۱ هزار تومان، طرح جدید سه میلیون و ۴۵۶ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۱۱ هزار تومان، ربع سکه ۸۸۱ هزار تومان و سکه گرمی ۴۹۸ هزار است.


در همین حال، تابلو خرید و فروش سکه اکثر صرافی‌ها با اختلاف حدود ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزارتومان برای خرید و فروش است و بسیاری از آنان اعلام می کنند  که مردم اکثرا امروز برای فروش سکه به صرافی مراجعه کرده اند  اما بسیاری از صرافی ها نیز دیگر خریدار نیستند و صرفا فروش دارند..


بعضی دیگر از صرافی‌ها نیز می گویند مردم جهت کسب اطلاع از آینده بازار به اینجا آمده اند و چون اکثر مردم در خانه هایشان دلار و سکه نگهداری کرده اند و با توجه به خبرهای این چند روز  جهت بررسی اوضاع و قیمت ها راهی بازار شده اند.


برچسب ها: ارز سکه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر