21 مرداد 1397 - 09:04
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

دولت مداخله در بازار ارز را رها کند/افزایش منطقی نرخ اشکالی ندارد

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید مداخله گری در بازار ارز را رها کرده و اجازه رشد منطقی نرخ را بدهد، گفت: باز شدن صرافی ها اقدام مناسب دولت است.
کد خبر : ۸۹۷۴۳
مهرداد لاهوتی

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با انتقاد از سیاست های غلط دولت در حوزه مدیریت بازار ارز، اظهار داشت: خوشبختانه اکنون دولت با ارایه بسته جدید ارزی سیاست های غلط خود را اصلاح کرده است.


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اظهارنظر دولت در خصوص تامین ارز دولتی به هر میزان برای افراد اشتباه بود، افزود: اگر این رویه تامین ارز دولتی برای همه ادامه داشت به طور حتم خزانه داری آمریکا نیز جوابگوی آن نبود.


وی با تاکید بر اینکه اختصاص ارز دولتی باید تنها برای تامین کالاهای اساسی و ضروری که ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار می شود صورت بگیرد، تصریح کرد: دولت مکلف به تامین ارز دولتی برای مسافران و تفریح آنها و یا واردات کالاهای لوکس نیست.


بائوج لاهوتی با بیان اینکه مدیریت واردات و صادرات باید از سوی دولت به درستی صورت بگیرد، گفت: نگاه به واردات باید کاهش یابد زیرا ادامه این رویه کشور را با تنگناهای ارزی روبرو کرده و توان تولید داخلی را نیز در راستای رقابت با کالاهای مشابه خارجی کاهش می دهد.


وی اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در خصوص عدم مداخله در بازار ارز، افزود: این مهم بارها از سوی نمایندگان و کارشناسان امر مورد تاکید بوده و در این راستا دولت باید ارز کالاهای اساسی را تامین کرده و تامین ارز مورد نیاز برای مصارف دیگر را رها کند تا عرضه و تقاضا خود بازار را به تعادل نزدیک کند.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باز شدن صرافی ها اقدام مناسب دیگر دولت در راستای ساماندهی ارزی بوده است، تصریح کرد: دولت باید مداخله گری در بازار ارز را رها کرده و به اصلاح امور کمک کند.


وی با تاکید بر اینکه قیمت ارز در دولت سازندگی ۴ برابر و در دوره اصلاحات تقریبا ۲ برابر شد، افزود: روند رشد نرخ ارز در دولت نهم و دهم ۳ برابر شد؛ بنابراین نباید بگوییم که قیمت ارز نباید افزایش داشته باشد زیرا افزایش منطقی باید صورت بگیرد.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید فشار به فنر نرخ ارز وارد شود، گفت: همه دولت ها از بعد انقلاب تاکنون در ۴ سال اول به نگه داشتن فنر قیمت ارز اقدام کرده و در ۴ سال دوم فنر را رها کرده اند، از اینرو باید روند منطقی در این مسیر طی شود.


برچسب ها: ارز دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر