24 مرداد 1397 - 08:47
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد؛

کمبود ارز نداریم/ تغییر سیاست نظارت بر بازار

یک نماینده مجلس بر ضرورت تسریع دولت در تک نرخی کردن ارز تاکید کرد و گفت: تامین ارز مورد نیاز کشور باید بر مبنای اولویت های موجود تعیین شود.
کد خبر : ۸۹۹۲۵
ارز

زهرا سعیدی مبارکه در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه از نظر میزان ارز با توجه به رشد درآمدهای نفتی در ماه های ابتدایی سال مشکلی وجود ندارد و می توانیم تامین ارز کشور را با لحاظ اولویت های موجود مدیریت کنیم، گفت: با توجه به اینکه بعد از مدت ها بازار ثانویه ارز تشکیل شده باید این بازار از عمق لازم برخوردار باشد در غیر اینصورت حواشی آن باز هم پدیدار خواهد شد.


نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه وضعیت سرگردان و نابسامان ارز بیشتر به مسائل مدیریتی ارتباط دارد، افزود: در حال حاضر سهام برخی شرکت ها در بورس با اعدادی به فروش می رسد که غیر منطقی است؛ بنابراین نظارت ها باید در همه بازارهای اقتصادی وجود داشته باشد چرا که بازارهای مختلف با همدیگر ارتباط داشته و اصطلاحا باید ساز تمامی بازارها به نوعی با هم کوک باشد.


سعیدی مبارکه با بیان اینکه اختلاف نرخ ها در بازار و بورس به ضرر فعالیت های اقتصادی و صنعتی است، تصریح کرد: نباید اجازه دلالی و سوءاستفاده برخی از شرایط نابسامان بازار داده شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه نظارت ها بر روند عملکرد بازار ثانویه باید به صورت صحیح انجام شود، گفت: نظارت صحیح باعث می شود که بتوان این بازار را کاملا ارزیابی و در نتیجه ساماندهی کرد.


وی با بیان اینکه انتظار می رود مسئولان در زمان طلایی جلوی التهاب های بازار را بگیرند، افزود: به طور حتم پیشگیری بهتر از درمان بوده و هزینه رفع التهابات بازار بسیار بیشتر خواهد بود. سعیدی مبارکه با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید در تمامی مبادلات کالا یورور را جایگزین دلار کنیم، تصریح کرد: باید با رونق یورو در مبادلات ارزی و همچنین تک نرخی کردن نرخ ارز در بازار از حجم تلاطم خرید و فروش دلار کاست.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید درآمدهای ارزی با سیاست های منسجم دولت افزایش یابد که در این راستا نیاز است مکانیزم هایی برای توسعه صادرات در دستور کار قرار بگیرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر