24 مرداد 1397 - 12:20
در بهار ۹۷ نسبت به بهار ۹۶ صورت گرفت؛

افزایش ۹.۳۶ درصدی قیمت مسکن پایتخت/ رشد بیش از ۷ درصدی اجاره‌بها

مرکز آمار اعلام کرد: قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران ۹.۳۶ درصد و متوسط مبلغ اجاره ۷.۳۶ درصد در بهار ٩٧ نسبت به بهار ٩٦ افزایش یافت.
کد خبر : ۸۹۹۸۴
مسکن

به گزارش ایبِنا، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦١٧٥٦ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳.۷ درصد افزایش داشته ‌است.
همچنین متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦١٧٥٦ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٥٩ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۳.۱ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۳.۷ درصد افزایش داشته ‌است.


براساس اعلام مرکز آمار متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٦٢٤٧٥ هزار ریال با میانگین مساحت ٨٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۶.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶.۹ درصد، افزایش داشته است.


همچنین متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ٢٩٨٣٦٧ ریال با میانگین مساحت ٧٨ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٤ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۵.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۶.۷ درصد، افزایش داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر