دومینو فروش اوراق قرضه آمریکایی به سامورایی‌ها رسید

بعد از فروش قابل توجه اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی توسط روسیه و ترکیه، اینبار ژاپنی ها این رویه را دنبال کردند که اکنون زنگ خطر فاجعه در نظام مالی آمریکا به صدا در آمده است.
کد خبر : ۹۰۰۴۹
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از راشاتودی، تازه ترین اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که روسیه و ترکیه به عنوان تنها کشورهایی نیستند که اقدام به فروش حجم قابل توجهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود کرده اند. همچنین ژاپن به عنوان دومین دارنده بزرگ اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در جهان نیز رویکردی مشابه را در پیش گرفته است.


در همین حال توکیو در دوازده ماه منتهی به ژوئن ۸۲.۹ میلیارد دلار معادل ۷ درصد از دارایی های اوراق قرضه آمریکایی خود را فروخته است. ژاپن در ماه ژوئن فقط ۱۸.۴ میلیارد دلار از این دارایی های خود را فروخته و مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی این کشور در ماه ژوئن ۱.۰۳ تریلیون دلار ثبت شده که پایین ترین رقم از اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد محسوب می شود؛ اما همچنان به عنوان دومین دارنده بزرگ اوراق قرضه خزانه داریی آمریکایی در جهان است.



همچنین چین، بزرگترین دارنده اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی در جهان که ۱.۱۷۸ تریلیون دلار از این دارایی ها را در اختیار دارد در ماه ژوئن ۴.۴ میلیارد دلار از اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را فروخت. از اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد میزان اوراق قرضه آمریکایی چین ۱۳۸ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.


موج تنش های تجاری میان پکن-واشنگتن در ماه های اخیر منجر به فروش بیشتر اوراق قرضه آمریکایی از سوی چین شده و به طور کل این رویه می تواند برای نظام مالی آمریکا یک فاجعه تلقی شود.


نقدینگی اوارق قرضه خزانه داری آمریکایی به عنوان یکی از ایمن ترین و فعال ترین دارایی های مالی تجاری در جهان است؛ اما به تازگی در میان بزرگترین دارندگان این دارایی جنبشی در راستای فروش آن بوجود آمده است.


روسیه ۸۴ درصد از این دارایی های خود را در سال جاری میلادی به دلیل پایین رسیدن سطح ارتباطات مسکو-واشنگتن در تاریخ ۲ کشور فروخته و مجموع اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی این کشور ۱۴.۹ میلیارد دلار ثبت شده است.


از سویی دیگر هم ترکیه یکی از بزرگترین دارندگان این اوراق، دارایی های اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی خود را از رقم ۳۲.۶ میلیارد دلار در ماه می به ۲۸.۸ میلیارد دلار در ماه ژوئن کاهش داد و اوراق قرضه آمریکایی ترکیه در سال نیمه نخست سال جاری میلادی ۴۲ درصد روند نزولی به خود گرفته است.


بر پایه این گزارش، اوراق قرضه خزانه داری آمریکای با سر رسید بیش از ۱۰ سال است که هر سال ۲ بار پرداخت سود آنها انجام می گیرد. ابزارهای مالی از قبیل اوراق قرضه دولتی برای کشورها حیاتی هستند که اعتبار آنها را حیات می بخشد. اوراق قرضه خزانه داری آمریکایی برای توانایی دولت ایالات متحده به منظور قرض کردن در راستای ایجاد توازن در بودجه این کشور ضروری است.

برچسب ها: آمریکا ژاپن روسیه
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها