بانک مرکزی قطر و ترکیه قرارداد سوآپ ارزی منعقد کردند

روسای بانک مرکزی ترکیه و قطر قرارداد سوآپ ارزی را برای ایجاد یک خط مبادله ای ۲ سویه و ثبات مالی منقعد کردند.
کد خبر : ۹۰۱۷۲
لیر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک های مرکزی ترکیه و قطر قرار داد سوآپ ارزی را به منظور فراهم کردن نقدینگی و پشتیبانی از ثبات مالی منعقد کردند. این قرارداد توسط روسای بانک های مرکزی دو کشور به امضاء رسید و یک خط مبادله ارزی دوطرفه را ایجاد و از ثبات مالی پشتیانی می کند. همچنین «تمیم بن حامد الثانی» امیر قطر در جلسه ای با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه در اوایل هفته جاری گفته بود که کشورش ۱۵ میلیارد دلار در اقتصاد ترکیه سرمایه گذاری خواهد کرد.


این خبر بعد از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد ترکیه ای را به ترتیب به ۲۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش داد و به عبارت دیگر تعرفه آنها را دو برابر کرد به میان آمد. همچنین لیر ترکیه به دنبال تعرفه های آمریکا تقریا ۲۰ درصد ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داد.


البته اردوغان در روز شنبه گفت: آنکارا سیاست خود را با وجود فشار اقتصادی خارجی تغییر نمی دهد. پیش از این هم «استیون مانچینی» وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که اگر آنکار اقدام به آزاد کردن کشیش آمریکایی دستگیر شده در ترکیه به جرم دست داشتن در کودتا را نکند، واشنگتن اقدامات بیشتری را علیه ترکیه اتخاذ خواهد کرد.


بر پایه این گزارش، بازداشت کشیش آمریکایی در ترکیه منجر به باز شدن فصل جدیدی از تیرگی میان آنکارا و واشنگتن شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر