سرقت ۱۳.۵ میلیون دلاری از خودپرداز هندی

«کازماس بانک» هند اعلام کرد که هکرها ۱۳.۵ میلیون دلار از خودپردازهای این بانک در ۲۸ کشور جهان برداشت کرده اند.
کد خبر : ۹۰۱۷۷
هکرها

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «کازماس بانک» هند اعلام کرد که هکرها با نفوذ به سیستم های این بانک موفق به سرقت تقریبا ۹۴۴ میلیون روپیه معادل ۱۳.۵ میلیون دلار شده اند.  


همچنین هکرها با نفوذ به سیستم این بانک بطور همزمان در آخر هفته در ۲۸ کشور جهان از خود پردازهای «کازماس بانک» مبلغ مذکور را برداشت کرده اند. هکرها اطلاعات مشتریان  را از طریق یک بد افزار ربوده و در یازدهم ماه جاری میلادی ظرف فقط بیش از ۲ ساعت ۸۰۵ میلیون روپیه را با انجام ۱۴ هزار و ۸۴۹ پردازش برداشت کردند که بیشتر برداشت ها از طریق خودپردازهای این بانک در سایر کشورها انجام گرفته است.


هکرها علاوه بر برداشت از خودپردازهای «کازماس بانک»، اقدام به انتقال ۱۳۹ میلیون روپیه به حساب یک شرکت در هنگ کنگ با انجام سه تراکنش غیر مجاز از طریق شبکه پرداخت جهانی، سوئیفت انجام داده اند.


این بانک هندی اعلام کرد که نرم افزار بانکداری اصلی آن درخواست پرداخت از طریق کارت بدهی را از طریق «سیستم سویچینگ» دریافت می کند؛ اما این سیستم مورد هجمه هکرها قرار گرفته بود.


«کازماس بانک» اعلام کرد که در زمان هک، «پراکسی سویچ» ایجاد شده بود و تمام تایید های پرداخت کلاهبردارانه توسط «سیستم پراکسی سویچینگ» تایید شده بود.


پیش از این هم «سیتی یونین» بانک هند در ماه فوریه اعلام کرده بود که سه حواله کلاهبردای به ارزش تقریبی ۲ میلیون دلار از طریق پلت فرم مالی سوئیفت در این بانک ثبت شده بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر