30 مرداد 1397 - 09:14
یک نماینده مجلس؛

طرح ممنوعیت تحویل سکه بازار را بهم می ریزد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی می گوید عنوان طرح ممنوعیت تحویل سکه قابلیت بر هم زدن بازار را دارد.
کد خبر : ۹۰۲۲۶
سکه

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، محمد قسیم عثمانی با اشاره به اینکه اعلام وصول طرح ممنوعیت تحویل سکه در صحن علنی، گفت: این طرح در واقع خبر بدی است چرا که می تواند باعث کمبود عرضه سکه به بازار شود و از سوی دیگر قیمت سکه را تکان بیشتری دهد.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، ادامه داد: این طرح مجلس نیست بلکه طرح عده ای از نمایندگان است با این حال افکار عمومی آن را به پای قوه مقننه می نویسند که می تواند تاثیر منفی بر بازار داشته باشد.


نماینده مردم بوکان در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص محتوای این طرح بیان داشت: از محتوای این طرح و اینکه چه کسانی طراح آن بودند اطلاعی ندارم؛ اما حتما نیت طراحان خیر است با این حال خروجی این خبر برای من شنونده به معنای کمبود سکه در آینده است.


وی عنوان کرد: کمبود سکه در واقع به معنای افزایش قیمت تلقی می شود و بازار چنین برداشت می کند که سکه نایاب و گران خواهد شد. عثمانی تاکید کرد: اینکه محتوای طرح چیست، چه اندازه کارشناسی شده است و تا چه میزان مورد اقبال قرار می گیرد بحث دیگری است؛ اما صرف اعلام وصول طرح ممنوعیت تحویل سکه تکانی در راستای افزایش قیمت به بازار می دهد.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آثار اعلام وصول این طرح بر بازار، گفت: با مخابره این خبر بازار سکه ملتهب شده و تا حدودی قیمت سکه افزایش یافت همین کم دقتی ها فضای روانی جامعه را بهم می ریزد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر