03 شهريور 1397 - 08:59

راهکار افزایش سرمایه بانک‌ها/ تجدید ارزیابی دارایی‌ها

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: معافیت مالیاتی بانک‌ها در خصوص افزایش سرمایه نیاز به قانون دارد و در این رابطه دولت باید لایحه ارائه کند.
کد خبر : ۹۰۳۰۶
بانک انصار در قاب ایبِنا

به گزارش ایبِنا، محمد قسیم عثمانی درباره افزایش سرمایه بانک ها، گفت: آسان ترین راه برای افزایش سرمایه بانک ها، تجدید ارزیابی دارایی بانک ها است. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بخش قابل  توجهی از دارایی بانک ها را املاک تشکیل می دهد که عمدتا املاک بانک ها به بهای تمام شده تاریخی ثبت شده که با توجه به موضوع مذکور و استهلاک در نظر گرفته شده، ارزش دفتری بسیاری از املاک بانک ها به صفر نزدیک شده است.


نماینده مردم بوکان در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: به صفر نزدیک شدن ارزش دفتری بسیاری از املاک بانک ها در حالی اتفاق افتاده که قیمت بازار املاک بانک ها رو به افزایش بوده و حتی چندین برابر قیمت زمان خرید است؛ بنابراین در صورت تجدید ارزیابی، مازادی حاصل می شود که برای افزایش سرمایه بانک ها قابل استفاده است.


عثمانی در ادامه گفتگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: در افزایش سرمایه بانک ها نکته قابل تاملی وجود دارد چرا که برای انجام این مهم، باید بانک ها از مالیات معاف شوند تا بانک ها به انجام این مهم اقدام کنند. معافیت مالیاتی بانک ها در خصوص افزایش سرمایه نیاز به قانون دارد و در این رابطه دولت باید لایحه ارائه کند.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بانک ها از محل افزایش سرمایه به روش تجدید ارزیابی، می توانند قفل نقدینگی بانکی را باز کنند و به گردش نقدینگی، تقویت تسهیلات دهی بانک ها و رفع رکود در بازار کمک می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر