05 شهريور 1397 - 09:45

افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن شرط توسعه کشور است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: اگر بخواهیم کشورمان به توسعه پایدار صنعتی دست پیدا کند سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد.
کد خبر : ۹۰۴۴۲
بانک صنعت و معدن

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن حسین مهری که در مراسم معارفه مدیرعامل جدید این بانک سخن می گفت افزود: برای بهبود اعتبار بین المللی بانک صنعت و معدن به افزایش سرمایه نیازمندیم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به این ضرورت همکاری لازم را به عمل خواهند آورد.


مهری تصریح کرد: توجه ویژه به سرمایه انسانی از مهم ترین موضوعات اصلی بانک خواهد بود و توجه آموزش های تخصصی و مهارت محور در جهت توسعه حرفه ای کارمندان در اولویت خواهد بود و در این مسیر باید از تجربه کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم.


مدیرعامل بانک صنعت و معدن با تکیه بر این که در شرایط جدید فرصت ها و تهدیدها به سرعت ظهور پیدا می کنند تاکید کرد: ما باید قدرت و سرعت سازگاری خود را با محیط بیشتر کنیم ، باید با تنوع محصول و توجه به نیازهای جامعه نوآوری داشته باشیم.


وی با اشاره به این که مشکلات واحد های صنعتی بیش از آن که مالی باشد ناشی از شیوه مدیریت است گفت : بانک صنعت و معدن به دنبال آن است که به واحد های صنعتی نگاه تخصصی ببخشد. ضرورت اجرای حاکمیت شرکتی نوین و تاثیر آن در حل مشکلات صنعتی از موارد دیگری بود که مهری به آن اشاره کرد ؛ وی افزود: سیاست سیستمی شدن فرایندها (core banking) در بانک صنعت و معدن دنبال خواهد شد و برای پیش بردن اهداف و سیاست ها در این بانک اطاق فکر تشکیل خواهد شد.


وی همچنین اشاره کرد: در حاکمیت شرکتی نوین نگاه یکپارچه ای در جهت تامین منافع ذینفعان از جمله مشتریان ،کارکنان، سهامداران و جامعه انجام خواهد شد. باقری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم گفت: مهندس افخمی از مدیران برجسته نظام بانکی است که در مدت مدیریت خود در بانک صنعت و معدن کارنامه درخشانی از خود برجاگذاشته است.


باقری تصریح کرد : سیاست وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که بتواند افرادی با انگیزه و دارای حسن شهرت را از داخل نظام بانکی برای مدیریت انتخاب کند و انتخاب دکتر مهری نیز با این رویکرد انجام شده است.


وی بیان داشت: در سال های اخیر مباحث اقتصادی تبدیل به مسائل اصلی نظام شده و از این رو اصلاح نظام بانکی مورد توجه سیاستگذاران کشور قرار گرفته است. باقری گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است و این به آن معناست که انتظار از نظام بانکی برای تامین مالی ایجاد تولید و اشتغال و نقل و انتقالات بین المللی افزایش یافته است.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عملکرد بانک صنعت و معدن در دوران تحریم را مثبت ارزیابی کرده و آن را ناشی از بینش توسعه محور مدیریت این بانک دانست.
در این مراسم، افخمی مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن با مقایسه وضعیت اقتصادی کشورهای توسعه یافته و کشورمان دلیل پیشرفت کشورهای یاد شده را مدیریت آموزش و تلاش برای دانستن بیشتر ذکر کرد.


افخمی نداشتن اضافه برداشت از بانک مرکزی ، افزایش سرمایه بانک و تامین مالی طرح های زیربنایی در حوزه صنایع نیروگاهی ، پتروشیمی و راه آهن را از دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال های اخیر دانست.


وی گفت : در سال های اخیر در کنار فعالیت های حرفه ای ، بانک صنعت و معدن به انجام مسئولیت های اجتماعی نیز پرداخته است ، چنانکه در این میان می توان از احداث ۴ مرکز انتقال خون نام برد.


افخمی افزایش سرمایه بانک و طولانی کردن زمان بازپرداخت تسهیلات را برای حفظ و ارتقاء فعالیت های بانک صنعت و معدن و در نتیجه اعتبار کشور ضروری دانست. گفتنی است بر اساس حکمی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی حسین مهری پس از علی اشرف افخمی سمت مدیرعامل بانک صنعت و معدن را بر عهده گرفته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر