06 شهريور 1397 - 18:10
معاون جهرمی خبر داد؛

وزارت ارتباطات بسته ویژه عبور از تحریم آماده کرد

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد:با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم های یکجانبه و نوسانات نرخ ارز،این وزارتخانه اطلاعات بسته اجرایی ویژه ای برای عبور از شرایط جدید را در دستور کار خود قرارداد.
کد خبر : ۹۰۵۴۲
وزارت ارتباطات

به گزارش ایبِنا، سیروس موثقی  با بیان این کخ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسته اجرایی ویژه‌ای را به منظور کاهش اثرات تحریم‌های آمریکا تدوین و طراحی کرده است، گفت: در این بسته اجرایی چالش های پیش رو در پنج محور بررسی و برای هر محور راهکارهایی تهیه شده که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شود.


وی افزود: ورود کالاهای واسطه برای توسعه و نگهداری شبکه، تامین زیرساخت های ارائه خدمات فضایی، ترکیب سهامداری اپراتورهای ارتباطی، جابجایی و انتقال ارز و افزایش قیمت تمام شده محصول و خدمات بخش ICT ناشی از آزاد سازی ارز، پنج محوری هستند که در قالب این بسته اجرایی تهیه و تدوین شده اند.


موثقی افزود: تعدیل نرخ ارز در قراردادهای پیمانکاری، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و بورس برای تغییر ترکیب سهامداری اپراتورهای مخابراتی غیردولتی بر اساس مصوبات و مجوزهای اخیر صادره از نهادهای بالادستی و حمایت همه جانبه از تولید کنندگان کالا و خدمات با کیفیت داخلی، از مهم ترین راهکارهای ارائه شده برای تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی است.


معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این بسته اجرایی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، همکاری دستگاه های تابعه و بهره گیری از توان کارشناسی و نخبگان بخش خصوصی حوزه ICT ، تدوین شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر